تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3768599
شناسه : 3768599
تاریخ :
ابداع هیدروژلی که بیماری آرتروز را درمان می کند اقتصاد ایران: محققان چینی یک ماده زیستی جدید برای درمان آرتروز ابداع کرده اند که بر کند کردن روند این بیماری موثر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این بیماری مفصلی به دلیل از بین رفتن تدریجی غضروف و روانسازی آن که میان استخوان ها قرار دارد، به وجود می آید. این فرسایش به کاهش روانی و افزایش اصطکاک و در نهایت آسیب جبران ناپذیر به مفصل منجر می شود. این روش نوین از میکروسفرهای هیدروژل همراه آنتی بادی برای احیای روانسازی غضروف استفاده می کند.

محققان در بیانیه ای درباره پژوهش نوشته اند: در این تحقیق هیدروژل میکروسفر با واسطه آنتی بادی به طور خاص برای روانسازی محل جراحت غضروف و جلوگیری از پیشرفت آرتروز استفاده می شود.

محققان انستیتو تحقیقات پیشرفته شانگهای و بیمارستان دولتی شیانگیا این درمان را ابداع کرده اند. ماده جدید از کره های ریز و تو خالی به عنوان هیدروژل میکروسفر ابداع شده که برای ترمیم بافت های آسیب دیده به کار می روند.

ریز کره ها متشکل از ترکیبات خاص ژلاتین متاکریلات یک ماده به دست آمده از پروتئین طبیعی و پلی سولفوبتائین متاکریلات که یک پلیمر مصنوعی است، به وجود آمده است. ترکیب این دو یک محیط ایده آل برای رشد و آبرسانی سلول فراهم می کند.

برای ارتقای تاثیرگذاری ماده محققان یک آنتی بادی هدفمند ابداع کردند که غضروف آسیب دیده را پیوند می دهد و میکروسفرها را می چسباند.

محققان ماده جدید را برای درمان مراحل اولیه آرتروز به موش ها تزریق کردند. جالب آنکه نتایج پژوهش نشان داد این درمان قادر به کاهش علائم و جلوگیری از آسیب بیشتر به مفصل است.

همچنین درمان جدید بهتر از روش های معمول از اصطکاک میان غضروف ها کاست و روانسازی مفصلی را بهبود بخشید.