تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3768555
شناسه : 3768555
تاریخ :
پایان شهریور؛ آخرین مهلت خودروسازان برای اجرای استانداردهای اجباری اقتصاد ایران: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در آخرین نشست خود با تعویق اجرای استاندارد خودروهای تجاری تا پایان سال و سواری تا پایان شهریور ماه، برای آخرین بار، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بر اساس مصوبه یکصد و هفتادمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳، طبق پیشنهاد وزارت صمت مقرر شد؛ برای حمایت از واحدهای تولیدی، آماده سازی قطعه سازان، شکل دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمام محصولات، بعد از دریافت فهرست خودروسازان و تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت برای آخرین بار مهلت اجرای استانداردهای اجباری برای خودروهای سواری تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و برای خودروهای تجاری تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ تمدید شود.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرده، مصوبه مذکور قابل تمدید نیست و بعد از تاریخ‌های مذکور هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوط را ندارد.

در بند چهارم این مصوبه آمده است: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و «عطف به بند (١) مصوبات یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل ابلاغی به شماره ٣١٦٢٩٦٦مورخ ١٤٠٣ / ٠٤ / ٣١» در خصوص تعویق اجرای استاندارد خودروهای تجاری و سواری در جلسه طرح و پس از استماع گزارش مدیران واحدهای تولید خودرو، نمایندگان انجمن قطعه سازان، سازمان ملی استاندارد، معاونت حمل و نقل وزارت صمت و اعضای ستاد، تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

۱- بنابر پیشنهاد وزارت صمت و جهت آماده سازی قطعه سازان، شکل دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمامی محصولات، بعد از دریافت لیست توسط خودروسازان (نام خودرو و لیست استانداردهای اجرا نشده) و تأیید معاونت حمل و نقل برای آخرین بار، برای خودروهای سواری تا ١۴٠۳/٠٦/۳١ و برای خودروهای تجاری تا ١۴٠۳/١٢/٢۹ زمان اختصاص یابد. مصوبه مذکور قابل تمدید نیست. بعد از تاریخ‌های مذکور هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوطه را ندارد.

۲- همچنین مقرر گردید مشکلات شرکت ایران خودرو دیزل توسط دبیرخانه ستاد تسهیل از طریق مکاتبه با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد پیگیری قرار گیرد.