تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3768463
شناسه : 3768463
تاریخ :
با کسب مدال نقره پارالمپیک؛ دختر نابینای ایرانی در پاریس تاریخ‌ساز شد اقتصاد ایران: دونده بانوی ایران در ماده ۴۰۰ متر T۱۲ بازی‌های پارالمپیک پاریس به مدال نقره دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هاجر صفرزاده با ثبت زمان  ۵۵.۳۹ ضمن شکستن رکورد آسیا به مدال نقره پارالمپیک پاریس رسید."امارا دوراند" از کوبا با ۵۳.۵۹ طلا گرفت و مدال برنز به "اوکسانا بوتورچوک" از اوکراین با زمان ۵۵.۶۷ رسید.

این ششمین مدال کاروان ایران در دو و میدانی به حساب می‌آید. پیش از این امیرحسین علیپور در ماده پرتاب وزنه به مدال طلا دست پیدا کرده است. مهدی اولاد و ظفر ذاکر در پرتاب وزنه و پرستو حبیبی در پرتاب کلاب مدال نقره گرفته‌اند و علیرضا مختاری در پرتاب وزنه صاحب مدال برنز شده است.

رقیه شجاعی فینالیست نشد

در پاراتیراندازی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان با حضور رقیه شجاعی از ایران و ۱۱ تیرانداز دیگر از کشورهای مختلف برگزار شد. ️
در پایان این رقابت رقیه شجاعی با ۱۱۵۱ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت. ️

هشت ورزشکار برتر دور مقدماتی به فینال راه پیدا می کردند که شجاعی با قرار گرفتن در رده یازدهم از رسیدن به فینال بازماند. ️ورزشکارانی از کشورهای سوئد، اسلواکی، چین، اوکراین، کره جنوبی، آلمان، هند و استرالیا موفق به حضور در فینال شدند.

مسابقات پاراتیراندازی در شتقو که فاصله نسبتا زیادی با پاریس دارد، فردا نیز در بخش تپانچه خفیف ۵۰ متر ادامه خواهد داشت و ساره جوانمردی و محمدرضا میرشفیعی از ایران به مصاف رقبای خود می روند.