تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3767960
شناسه : 3767960
تاریخ :
عرضه «فرهنگ عبدالقادر مراغی» در کتابفروشی‌ها اقتصاد ایران: کتاب «فرهنگ عبدالقادر مراغی» نوشته طغرل طهماسبی مراغی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کتاب «فرهنگ عبدالقادر مراغی» نوشته طغرل طهماسبی مراغی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب زندگی‌نامه، لغات و اصطلاحات آثار عبدالقادر مراغی است.

این اثر ضمن بررسی کامل زندگی‌‎نامه، آثار و آرای موسیقیدان بزرگ ایرانی عبدالقادر مراغی، حاوی فرهنگ و لغت‌‎نامه‌‎ای جامع از لغات، ترکیبات، مشکلات و اصطلاحات به‌‎کار رفته فارسی، یونانی و عربی در آثار او به همراه تعلیقات و توضیحات متن کتاب است.

کتاب علاوه بر پیش درآمد و درآمد، شامل فصول «تاریخ موسیقی ایران»، «تاریخ عصر عبدالقادر»، «زندگی عبدالقادر مراغی»، «موسیقی و شعر عبدالقادر مراغی»، «آثار عبدالقادر مراغی»، «واژه‌نامه لغات و اصطلاحات به‌کار رفته در آثار مراغی»، «واژه‌نامه متون عربی در آثار مراغی»، «تعلیقات و تکمیلات»، «اعلام و نمایه» و «سرچشمه» می‌شود.

نویسنده کتاب در مقدمه آن آورده است:

کتاب «عبدالقادر مراغی معلم ثالث» اثری بود که در سال ۱۳۸۷ خورشیدی به مناسبت برگزاری «کنگرۀ بین المللی عبدالقادر مراغی»، به رغم میل باطنی نگارنده، با عجله به چاپ رسید و با وجود داشتن اشکالاتی چند، دیگر بار، در سال ۱۳۸۹ خورشیدی، به دست پزشکی بزرگوار و غیرمتخصص، بدون اطلاع نگارنده، در قطع جیبی منتشر شد. اما کتاب حاضر پس از تجدید نظر کلّی و ویرایش نهایی کتاب یادشده «عبدالقادر مراغی، معلّم ثالث»، بر آن شدم که واژه نامه‌ای تخصصی نیز بر زندگی‌نامۀ مراغی بیفزایم. چه، برای خوانش متنی به نسبت قدیمی، با انبوهی از اصطلاحات و واژه‌های قدیم موسیقایی و غیرموسیقایی، مَرجعی برای رفع هرگونه ابهام احتمالی بایسته بود و این اثر حاصل آن دغدغه‌هاست.»

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۵ هزار تومان عرضه شده است.