تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767951
شناسه : 3767951
تاریخ :
کاهش درآمد غول امنیت سایبری پس از اختلال جهانی اقتصاد ایران: شرکت امنیت سایبری کراود استرایک CrowdStrike در گزارش سه‌ماهه خود پیش‌بینی کرد که درآمد سالانه آن به دلیل مشکلات ناشی از اتفاق ماه ژوئیه و اختلال جهانی اینترنتی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شرکت امنیت سایبری کراود استرایک CrowdStrike در گزارش سه‌ماهه خود پیش‌بینی کرد که درآمد سالانه آن به دلیل مشکلات ناشی از اتفاق ماه ژوئیه و اختلال جهانی اینترنتی کاهش خواهد یافت.

این غول امنیت سایبری آمریکا در تاریخ 20 ژوئیه اعلام کرده بود که پس از وقوع یک مشکل در آخرین به‌روزرسانی خود، اختلال بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که موجب شد کسب و کارها در سراسر جهان از بانک‌ها گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های هواپیمایی و مطب‌ها در فعالیت خود با مشکل مواجه شوند.

در گزارشی که طی روزهای اخیر توسط کراود استرایک منتشر شد، اگرچه پیش‌بینی درآمد سالانه این شرکت کاهش یافته اما درآمد آن در سه ماهه دوم سال مالی 2025 از برآورد تحلیلگران فراتر رفته است.

جورج کرتز، مدیرعامل این شرکت، توضیح داد: از آنجا که این حادثه در 19 ژوئیه رخ داد و دو هفته آخر این دوره سه ماهه را تحت تأثیر قرار داد، یعنی زمانی که بخش قابل توجهی از فروش ما معمولاً بسته می‌شود، باعث تاخیر معاملات و موکول کردن آن‌ها به دوره‌های سه ماهه بعدی شد.

وی افزود: با این حال، اکثریت قریب به اتفاق این معاملات همچنان در جریان باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، سهام این شرکت آمریکایی در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 2 درصد کاهش یافت.

این در حالی است که طی 12 ماه قبل از این حادثه، سهام کراود استرایک بیش از دو برابر شده بود و از انتظارات بازار در سه ماهه اول فراتر رفته بود.

این شرکت پیش‌بینی درآمد سالانه خود را برای سال مالی 2025 بین 3.89 میلیارد دلار (3.50 میلیارد یورو) تا 3.9 میلیارد دلار (3.51 میلیارد یورو) اعلام کرد، در حالی که پیش‌بینی قبلی آن بین 3.98 میلیارد دلار و 4.01 میلیارد دلار بود.

در پی این اختلال جهانی، بخش سفرهای هوایی به طور ویژه‌ای آسیب دید به طوری که هواپیماها در آمریکا و دیگر کشورها زمین‌گیر شدند و پروازها دچار تأخیر شد و خدمات فرودگاهی نیز متوقف شد.