تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3767946
شناسه : 3767946
تاریخ :
دکتر ظفرقندی عنوان کرد: جدیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست‌های جمعیتی اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، با اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، در نشست هم اندیشی با موضوع جوانی جمعیت که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیازهای کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

وی از اقدامات گذشته در حوزه قانون‌گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تقدیر و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت، بتوانیم در این حوزه دستاوردهای روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار و نظرات حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و مأموریت‌های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های موثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.

در این نشست، امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در رأس آنان وزارت بهداشت اقدامات مؤثری را صورت داده است.

وی یادآور شد: تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون مؤثر باشد و نرخ باروری را جبران و تأمین کند.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم‌نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد.