تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3766243
شناسه : 3766243
تاریخ :
نخستین مدال جهانی والیبال ساحلی ایران اقتصاد ایران: تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران برابر مکزیک در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان به پیروزی رسید و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دیدارهای رده‌بندی و فینال هجدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال جهان امروز (یک‌شنبه یازدهم شهریور) در شهر شانگلو چین پیگیری می‌‌شود.

تیم والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران (حبیب اکبرزاده 17 ساله – امیرعلی قلعه نویی 18 ساله) در دیدار رده‌بندی به مصاف مکزیک رفت و دو بر یک و با امتیازات 21 بر 15، 19 بر 21 و 15 بر 6 به پیروزی رسید.

تیم والیبال زیر 19 سال ایران در مرحله مقدماتی موفق به شکست تیم‌های آمریکا، استرالیا و تایلند شد و به عنوان صدرنشین گروه، مستقیما به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. ساحلی‌پوشان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی شیلی را از پیش رو برداشتند و در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست لهستان شدند. تیم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر لتونی مغلوب شد و در نهایت با پیروزی برابر مکزیک مدال برنز مسابقات زیر 19 سال قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

این نخستین بار است که ساحلی‌بازان کشورمان موفق به دریافت مدال در مسابقات قهرمانی جهان شدند و با کسب این مدال برنز تاریخ‌سازی کردند.

عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری به عنوان مربی و آنالیزور و سید پوریا نعیمی به عنوان سرپرست، کادر فنی تیم زیر 19 سال ساحلی در این رقابت‌ها بودند.