تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3752923
شناسه : 3752923
تاریخ :
ایران به دنبال میزبانی مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا اقتصاد ایران: مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان به منظور بررسی عملکرد این فدراسیون در سال 1402، با حضور معاون وزیر ورزش و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد) به ریاست محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مجمع غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون گزارشی از عملکرد این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و اظهار داشت: ما رقابت‌های کسب سهمیه المپیک را در پیش داشتیم و به همین منظور اردوهای زیادی را برگزار کردیم که‌عمده آن در تهران بود. در بحث برون مرزی نیز تیم را در سال ۱۴۰۲ به ۹ کشور اعزام کردیم که ماحصل آن ۷ مدال طلا، نقره و برنز در ریکرو و کامپوند بود.

وی افزود: در پاراتیروکمان ۷ سهمیه کسب کردیم که ۶ نفر اعزام می‌شوند و یک نفر اعزام نمی‌شود که ای‌کاش آن یک نفر هم اعزام می‌شد. در حوزه پارالمپیک در مجموع ۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات رنکینگ را به صورت مداوم برگزار کردیم. همچنین دو مرحله مسابقه انتخابی تیم ملی و لیگ برتر را در برنامه داشتیم که انجام شد. دو سال است که فعالیت رشته کمان سنتی را به صورت رسمی آغاز کردیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان گفت: مسابقات نونهالان و نوجوانان را برگزار کردیم که این نوید را می‌دهم این نسل در آینده اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند. همچنین به کنفدراسیون آسیا پیشنهاد دادیم مسابقات قهرمانی آسیا در این رده سنی نیز برگزار شود.

شعبانی بهار ورزشکاران سازمان یافته در این رشته را ۲۳۹۷ نفر دانست و گفت: در این رشته شاهد حضور تقریباً برابر زنان و مردان هستیم که نشان می‌دهد تیروکمان محدودیتی در جنسیت ندارد.

رئیس فدراسیون تیروکمان یادآوری کرد: رشته ما تجهیزات محور است و مانند برخی از رشته‌ها نیست که فقط یک لباس و کفش بخواهد. بعد از اینکه فلاح سهمیه المپیک گرفت، مربی او گفت کمانش برای المپیک مناسب نیست و از طریق سرمربی تیم ملی از کره جنوبی با هزینه ۴۰۰ میلیونی که انجام دادیم برای مبینا فلاح کمان تهیه کردیم.

وی با اشاره به حمایت از هیئت‌های استانی، گفت: در سال ۱۴۰۲ در حدود ۷۸۲ میلیون تومان کمک مالی و تجهیزاتی به استان‌ها داشتیم که این کمک‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

شعبانی بهار با اشاره به عملکرد نماینده کشورمان در المپیک پاریس گفت: مبینا فلاح در المپیک پاریس رتبه بانوان را نسبت به ادوار گذشته ۲۱ رتبه و جایگاه آقایان را یازده پله ارتقا داد. همچنین در تاریخ تیروکمان ایران در المپیک هیچ‌گاه پیروزی نداشتیم که مبینا فلاح اولین پیروزی ایران را در تاریخ المپیک را رقم زد. امیدوارم در المپیک ۲۰۲۸ شاهد رشد بیشتری باشیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عنوان داشت: در دو، سه ماه اول سال ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه خود را دریافت کردیم. کمیته ملی المپیک نیز بودجه ما را ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد.