تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3752826
شناسه : 3752826
تاریخ :
دستاوردهای فناورانه ایران در حاشیه نشست وزرای صنعت بریکس ارائه شد اقتصاد ایران: در نمایشگاه محصولات دانش بنیان کشورهای بریکس که در حاشیه نشست وزرای صنعت کشورهای عضو برگزار شد، غرفه ای از دستاوردها و محصولات دانش بنیان ایران در روسیه برپا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست وزرای صنعت کشورهای بریکس با محوریت انقلاب نوین صنعتی با حضور نمایندگان کشورهای عضو در سطح وزیر یا معاون وزیر، نمایندگان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در روسیه برگزار شد.

در این گردهمایی نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس با بیان گزارشی از تحولات صنعتی کشور خود در خصوص اثر مثبت هم افزایی منطقه‌ای بین کشورهای در حال توسعه و تعاملات چندجانبه فی ما بین اعضای گروه بریکس اظهار نظر کردند و در راستای کمک به توسعه صنایع نو ظهور دانش بنیان برای تحقق اهداف توسعه صنعتی راه‌کارهایی ارائه کردند.

سید محمد موسوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافته بود و در سخنانی پیشرفت های صورت گرفته در ایران در حوزه فناوری‌های نوین، همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاک‌چین، رایانش ابری، رباتیک و مهندسی پزشکی و ژنتیک را تبیین کرد.

وی همچنین راهکارهای نوین مورد استفاده کشورمان در بخش‌های صنعت و معدن، بهداشت و درمان، کشاورزی و دامداری و حمل و نقل را تشریح کرد.

معاون وزیر صمت همچنین عضویت در گروه بریکس را فرصتی ارزنده برای کشورمان در زمینه به اشتراک گذاری تجربیات و تسهیل تعاملات صنعتی و تجاری عنوان کرد.

ارائه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه ایران

در حاشیه این نشست نمایشگاه محصولات دانش بنیان کشورهای عضو برگزار شد که غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری خانه نوآوری و فناوری ایران در روسیه برپا شد.

رئیس خانه نوآوری و فناوری ایران در روسیه اظهار داشت: حضور ایران در بین کشورهای قدرتمندی چون روسیه، چین، هند و برزیل میتواند موجب ارتقای سطح تعاملات در تولیدات مشترک محصولات مبتنی بر فناوری شود و مسیر تبادل فناوری بین کشورها را آسانتر و توجیه پذیرتر کند. خانه نوآوری و فناوری ایران در روسیه که اخیرا توسط سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی بازطراحی شده با ایجاد زیرساخت مناسب و در شان شرکت های دانش بنیان ایرانی در مسکو، خدمات متنوعی در شاخه های تجاری، حقوقی و بازاریابی به شرکتهای مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می کند.

اجلاس بعدی سران بریکس به عنوان مهم‌ترین رویداد این گروه، یکم تا سوم آبان ۱۴۰۳ در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار خواهد شد.