تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3752578
شناسه : 3752578
تاریخ :
ضرورت تعادل‌بخشی به مصارف و منابع زیرزمینی آب اقتصاد ایران: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 بیست و نهمین جلسه شورای راهبری مدیران آب و آبفا با حضور محمد جوان‌بخت معاون وزیر در امور آب و آبفا و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران با موضوع بررسی عملکرد حوضه‌های آبریز و شرکت‌های آب منطقه‌ای در اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای درخصوص نصب کنتور هوشمند، پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و تعدیل پروانه بهره‌برداری چا‌ه‌های کشاورزی و حجم صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح ارائه شد.

سپس رؤسای حوضه‌های آبریز به تشریح عملکرد شرکت‌های حوضه مربوطه و بیان چالش‌ها و راهکارهای تسریع در فرآیند اجرای طرح پرداختند. در ادامه جوان‌بخت بر اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف تعیین شده، تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی حوضه‌های آبریز و دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است.

وی افزود: در این راستا باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.

معاون آب و آبفا تأکید کرد: همکاران و مدیران حوزه آب و آبفا باید با آمادگی کامل به استقبال دوره جدید وزارت نیرو رفته و اقدامات خود را در چارچوب برنامه‌های وزیر جدید بازتعریف کنند.