تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752338
شناسه : 3752338
تاریخ :
ترخیص ۳۵ اتوبوس در ۳ هفته اخیر/ ۶۳ اتوبوس در مبادی وروردی است اقتصاد ایران: گمرک ایران ضمن اشاره به ترخیص ۳۵ دستگاه اتوبوس وارده از محل مصوبه اربعین در ۳ هفته اخیر، گفت: تمامی اتوبوس‌های اظهارشده به گمرک از محل این مصوبه ترخیص شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در ۳ هفته اخیر ۳۵ دستگاه اتوبوس اظهاری برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی (ع) از گمرکات بازرگان و تهران با حداقل تشریفات و با کمترین زمان ممکن ترخیص شده است. از این تعداد، ۲۱ دستگاه اتوبوس از گمرک تهران و ۱۴ دستگاه اتوبوس از گمرک بازرگان پس از اظهار و اخذ مجوزهای مربوطه، در سریع‌ترین زمان ممکن ترخیص شد.

در خصوص ۶۳ اتوبوس دیگر که در مبادی ورودی کشور موجود است، ۵۶ دستگاه اتوبوس در گمرک بازرگان بوده که منتظر اظهار توسط صاحبان کالا است که تا این لحظه به گمرک اظهار نشده است.

۷ دستگاه اتوبوس نیز امروز ۲۸ مرداد به گمرک تهران اظهار شد که پس از بررسی و تکمیل بودن اسناد و ارائه مجوزهای لازم و ارائه کد رهگیری بانک، از گمرک ترخیص خواهند شد.

شایان ذکر است، صرف ماندگاری کالا در مبادی ورودی که از آن به عنوان ماندن کالا در گمرک یاد می‌شود، لزوماً به خاطر تأخیر در عملکرد گمرک نیست، بلکه برای ترخیص کالاهای وارده از گمرک و انجام تشریفات گمرکی نیازمند ثبت سفارش، اظهار کالا به گمرک، تخصیص ارز و اخذ کد ساتا از بانک مرکزی و همچنین اخذ مجوزهای قانونی مربوط به کالای وارده و پرداخت حقوق ورودی و عوارض متعلقه است. بدیهی است چنانچه هر یک از مراحل فوق توسط صاحبان کالا و دستگاه متولی مجوز مربوطه انجام نشود یا با تأخیر انجام شود، به همان نسبت ترخیص کالاهای وارده با مشکل و تأخیر مواجه خواهد شد.