تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3751357
شناسه : 3751357
تاریخ :
وزیر راه و شهرسازی: هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده نیستند اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین‌ها می‌توانند در عرصه واردات هواپیما حضور داشته باشند و انتظار می‌رود واردات ناوگان با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، هیچ‌یک از شرکت‌های هوایی زیان‌ده نیستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (یکشنبه، ۲۸ مردادماه) در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران، گفت: انتظار می‌رود، این تفاهم نامه یک جهت جدید و متفاوتی را در زمینه توسعه صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند.

وی افزود: از ابتدای سکانداری در وزارت خانه راه و شهرسازی اعلام کردم که باید بخش خصوصی به بخش فرودگاه‌های کشور ورود؛ زیرا با همکاری بخش خصوصی می‌توان سطح کیفیت بالاتری را در بخش خدمات به مسافرین ارائه داد؛ البته باید به سمت توسعه فرودگاه‌های جدید و موجود حرکت کنیم و از سوی دیگر الزام بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند ضروری است.

بذرپاش ادامه داد: شرکت‌های خصوصی از همکاری در بخش فرودگاهی کشور استقبال کردند و می‌توان فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی؛ به جای اینکه دولت پیگیر واردات ناوگان هوایی باشد، ایرلاین‌ها می‌توانند در عرصه واردات هواپیما حضور داشته باشند و انتظار می‌رود واردات هواپیما با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، هیچ‌یک از شرکت‌های هوایی زیان‌ده نیستند، بلکه میزان سوددهی آنها متفاوت است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: زمانی که مردم به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، سطح انتظار کیفیت و خدمات از سوی متقاضیان بیشتر می‌شود، البته مناطق آزاد کشور نیز دارای فرصت‌های چشمگیری است.

باید به سمت جذب سرمایه حرکت کنیم

در کاهش محدودیت‌های پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیری‌ها دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای عبور پرواز دارد و در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی داده شد؛ همچنین دبیرخانه ترانزیت و مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.