تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3751003
شناسه : 3751003
تاریخ :
تکمیل و تجهیز ۸ کتابخانه بزرگ مقیاس در فارس اقتصاد ایران: شیراز- معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ۸ کتابخانه بزرگ مقیاس در فارس به عنوان پروژه‌ای در سطح کلان با جدید و سرعت در حال تکمیل و تجهیز است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا هراتی در بازدید از پروژه‌های کتابخانه ای در شیراز با بیان اینکه: پس از شهادت رئیس جمهور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش کرد برخی پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای را با پیگیری مضاعف به سرانجام برساند، گفت: در استان فارس و به ویژه شهر شیراز به دلیل عقب‌افتادگی شدیدی که به لحاظ زیربنا و سرانه فضای کتابخانه‌ای وجود داشت، طرحی برای ایجاد کتابخانه‌های بزرگ‌مقیاس در سال پیش برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به این موضوع که بر همین اساس طرح افتتاح ۸ کتابخانه بزرگ‌مقیاس در فارس، که ۵ کتابخانه آن در شیراز است، به عنوان یک برنامه کلان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ شده است، ادامه داد: ۸ کتابخانه بزرگ مقیاس در فارس به عنوان پروژه‌ای در سطح کلان با جدید و سرعت در حال تکمیل و تجهیز است.

هراتی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها با پیشرفت ۹۰ درصد به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: در اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان فارس، برای این طرح کلان، کارویژه‌ای تعریف شد و برای هر پروژه یک مسئول تعیین شده است، لذا همکاران علاوه بر انجام کار تخصصی خود، مدیریت پروژه‌ها را که هر کدام در حد یک کتابخانه استاندارد است، انجام می‌دهند. این کار ارزشمند است؛ به ویژه اینکه فعالیت و حجم کاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این ایام سال زیاد است و برنامه‌های نهاد نیز در این دوره شتاب گرفته است.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان با اشاره به توسعه کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سیدالشهدای خدمت، این روحیه را در همه افرادی که در دولت سیزدهم کار کردند، ایجاد کرد. همکاران من در استان فارس به بهترین شکل تلاش کردند این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه این هشت پروژه بزرگ و متنوع با خدمات به‌روز به ثمر رسیده است.