تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3750689
شناسه : 3750689
تاریخ :
تولید یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه لوازم یدکی خودرو در کشور اقتصاد ایران: عصر خودرو- معاون وزیر صمت از تولید یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه لوازم یدکی خودرو در کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حوزه قطعات لوازم یدکی خودرو یکی از بازارهای آشفته کشور به دلیل محدودیت های ارزی و عدم پاسخگویی خودروسازان کشور به نیازهای بازار در سال های گذشته باعث شده حجم زیادی از کالاهای تقلبی و یا قاچاق صورت گیرد.

او افزود: البته امروز با همت خود تولیدکنندگان و مجموع اتحادیه های زیربط جریان شفافیت کالا در مجوعه حوزه لوازم یدکی خودرو دنبال شده و حساسیت مردم هم در این بخش افزایش یافته است. به طوری که مردم در زمان خرید مطالبه گر شناسه تولید و ضمانت هستند.

برادران تصریح کرد: ما در دو سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون قطعه لوازم یدکی با ضمانت تولید کرده ایم اما نسبت به نیاز بازار جای جهش وجود دارد. به طوری که این رقم باید به 2 میلیارد برسد تا عمده نیازهای داخلی را برطرف کند.

معاون وزیر صمت گفت: در گذشته برخی هایی که کالای با کیفیت تولید نمی کردند در فرایند جدید همراهی کردندو مجوزهای استاندارد را اخذ کرده اند.

برادران تصریح کرد: متاسفانه هنوز در برخی از کارگاه های زیرزمینی کالاهای بی کیفیت و به صورت متقلبانه با جعل نام و نشان های کالاهای داخلی و خارجی جعل می شود که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده چندین پرونده در این حوزه در حال انجام است.