تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3750672
شناسه : 3750672
تاریخ :
صادرات دستگاه همودیالیز ایرانی به پنج کشور اقتصاد ایران: دانش بنیان‌ها با بومی سازی دستگاه همودیالیز تاکنون یک میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با دستیابی متخصصان یک شرکت دانش بنیان به دانش فنی و نرم افزار ساخت دستگاه همودیالیز ، ایران پنجمین کشور دارای توان ساخت دستگاه همودیالیز شد. این شرکت دانش بنیان تاکنون به کشور‌های افغانستان، عراق، سوریه، اندونزی و ونزوئلا صادرات و در طول ۳ سال گذشته یک میلیون دلار ارزآوری داشته است.

 از جمله ویژگی‌های متمایز کننده دستگاه همودیالیز دانش بنیان های کشورمان ، نرم افزار داخلی بسیار پیشرفته آن است که علاوه بر کنترل و ثبت تمامی تغییرات سخت افزاری دستگاه، اطلاعات بالینی بیمار و همچنین تنظیمات پرستاری را در طول جلسه همودیالیز بصورت لاگ فایل ( گزارش متنی ساده که در یک بازه زمانی مشخص، تمام فعالیت های مربوط به سرور را ذخیره می کند) ثبت کرده و در مواقع مورد نیاز ارائه می‌کند.

 این دستگاه دارای نمایشگر (مانیتور) لمسی بوده و مجهز به باطری Backup با ظرفیت کارکرد ۴۵ دقیقه، دارای حسگر فشار خون ورودی فیلتر، دارای هشدارهای (آلارم‌) صوتی و تصویری، دارای قابلیت Wireless Remote Monitoring اطلاعات حین دیالیز، ذخیره سازی و نگهداری Log File، قابلیت برنامه ریزی جهت انجام ۳ مدل ضد عفونی (شیمیایی، حرارتی و ترکیبی) است.این شرکت تنها تولیدکننده دستگاه همودیالیز در ایران و غرب آسیا، مطابق با پروانه بهره برداری اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی تولید هزار دستگاه همودیالیز مدل ATF ۱۰۲۲ در سال را دارد.قیمت این دستگاه یک سوم قیمت نمونه‌های مشابه در کشور‌های آلمان و ژاپن است و هزار و ۸۰۰ دستگاه دیالیز در ۴۰۰ مرکز دیالیز کشور نصب شده است.