تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3750664
شناسه : 3750664
تاریخ :
نماینده مردم بوکان در مجلس: این کابینه اشتراکی است نه وفاق ملی اقتصاد ایران: عثمانی گفت: مردم به تغییر رأی دادند، اما ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و جمع اضداد، وفاق ملی را محقق نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدقسیم عثمانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه کلی دولت چهاردهم، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور! شما گفتمانی را در زمان انتخابات به کار بردید که باعث احیای اعتماد عمومی شدید و به انتظارات و توقعات عمومی پاسخ دادید.

وی بیان کرد: آقای پزشکیان! مردم به تغییر رأی دادند، اما ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و جمع اضداد، وفاق ملی را محقق نخواهد کرد.

نماینده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! شما قرار بود صدای بی صدایان و افراد ناامید باشید و آنان را به مسیر امیدواری بازگردانید و از روش‌های غلط گذشته انتقاد کردید و آمدید که منشأ اصلاح شوید و از جوانگرایی و از جفا به جامعه اهل سنت سخن گفتید و از تغییر و اصلاح سخن راندید. شما از حقوق نادیده گرفته شده زنان و بانوان کشور سخن گفتید.

عثمانی ادامه داد: در کل جامعه بزرگ زنان، فقط به یک شیرزن میدان دادید و در جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردید، این در حالی است که شما برای تغییر آمده بودید. ما به شما امید داشتیم و فکر می‌کردیم طلسم عدم اعتماد به جامعه اهل سنت را خواهید شکست و به رویه مقام معظم رهبری که فرمانده یکی از بخش‌های نظامی کشور را به یک کرد اهل سنت داده‌اند، عمل خواهید کرد اما اینگونه نبودید.

وی ادامه داد: آیا با نادیده گرفتن جمعیت ۱۵ میلیون نفری اهل سنت کشور و حذف آنها از دایره انتخاب کابینه، می‌توان شعار وفاق ملی را عملیاتی کرد؟ وفاق ملی منهای ما؟ وفاق ملی منهای کردها و بلوچ‌ها و ترکمن‌ها؟ مگر می‌شود؟

عثمانی اظهار کرد: شما به مخالفان خود میدان و سهم و وزارتخانه دادید، اما به ۱۵ میلیون نفر اهل سنت کشور صندلی نظارت که هیچ، بلکه یک چهارپایه معاونت هم نسپردید و حال می‌گوئید دولت وفاق ملی؟

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که الان با صحبت‌های بنده مخالفت می‌کنند، کسانی بودند که به شما رأی ندادند. آقای رئیس جمهور شما از انتظارات فروخورده ما پرده برداشتید و خودتان سخنگوی جامعه اهل سنت شدید و انتظارات مردم را به عرش رساندید، اما تا بر صندلی ریاست نشستید، دور و بری‌های شما اجازه ندادند که به یاد آورید که چه قول‌هایی به مردم داده‌اید.

عثمانی گفت: الان اختیار در دست شماست و نمی‌توانید از روز اول بگویید که نگذاشتند و اگر دیگران بد عمل کردند، این گوی و میدان و این میدان را مردم ما برای شما فراهم کردند. جنابعالی درست عمل کنید و اهل سنت و بانوان را به حساب بیاورید.

وی افزود: مردم امروز می‌گویند که در انتخابات سر ما کلاه گذاشتند و از دردهایمان گفتیم و تصور می‌کردیم که با ما همدرد هستید، اما بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردید. آقای رئیس جمهور قرار بود دولت شما دولت همه مردم و همه اقوام و مذاهب و دولت بی‌صدایان باشد؛ پاسخ دهید که چرا از بین نخبگان اهل سنت به هیچ کسی توجه نکردید و اگر به وعده‌های خود درباره اهل سنت توجه نکنید، سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد و اگر این اعتماد عمومی آسیب ببیند، مردم شما را در بحران‌های سیاسی و اجتماعی همراهی نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان! شما ناچارید جراحی اقتصادی انجام دهید و در این جراحی‌ها، به همراهی و همکاری مردم نیازمند هستید اما کاری کردید که این سرمایه اجتماعی در همان روزهای اول ناامید شود. آقای پزشکیان برای جلوگیری از این خسارت بزرگ و پاسخ به اعتماد مردم، ما همچنان به شخص شما نه دور وبری‌های شما اعتماد داریم و در ترمیم کابینه و در لایه‌های دوم دولت انتظار آن است که جواب نخبگان اهل سنت را دهید و به جایگاه آنان اهمیت دهید.

عثمانی متذکر شد: آقای پزشکیان! شما قبل از انتخابات مدام از نخبگان اهل سنت و بلوچ گفتید، اما همه آنها را حذف کردید یا بهتر بگویم حذف کردند. در بین جامعه اهل سنت حتی یک نفر هم در حد اعضای کابینه شما نبوده است و آیا این توهین به جامعه اهل سنت نیست؟

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شما در کرمانشاه به شرافت خود سوگند خوردید و گردن خود را گرو گذاشتید، اما من و حسین‌زاده‌ها (نماینده مجلس) آبروی خود را گرو گذاشتیم و الان در فضای مجازی مانند توپ فوتبال ما را لگدمال می‌کنند و کک شما هم نمی‌گزد.