تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3750634
شناسه : 3750634
تاریخ :
رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: آسیب مستقیم به سینما بعد ازشهادت رئیس جمهور اقتصاد ایران: رئیس سازمان سینمایی گفت: یکی از مهمترین نیازهای سینمای کشور ساخت استدیوی دیجیتال بود که بعد از شهادت رئیس جمهور این مهم اجرایی نشد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیس سازمان سینمایی با طرح چند سوال اساسی در حوزه زیرساخت سینما گفت: سوالات زیادی در حوزه زیر ساخت وجود دارد، به عنوان مثال چرا نباید استودیو دیجیتال در کشور داشته باشیم و یا اینکه چرا تجهیزات فیلمبرداری جدید و روز دنیا در ایران وجود ندارد؛ یا چرا در سینمایی که حدود 100 فیلم در سال ساخته می‌شود و جزو 15 سینمای اول جهان است، توسعه زیرساخت اتفاق نیفتاده است؟!

وی تصریح کرد: مصوبه شورای عالی سینما برای استودیو دیجیتال وجود دارد و یک هفته قبل از به شهادت رسیدن رئیس جمهور دولت سیزدهم، نامه تامین و اختصاص بودجه ارزی 2 همتی برای این استودیو به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد اما بعد از شهادت وی، این مصوبه اجرایی نشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که دولت سیزدهم تا پایان دوره اول یعنی سال 1404 پابرجا بود، تجهیزات و امکانات استودیو دیجیتال در کشور نیز راه‌اندازی می‌شد که اتفاق بسیار بزرگی بود.