تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3750548
شناسه : 3750548
تاریخ :
مبینا فلاح: دوست نداشتم نماینده بدی برای ایران باشم اقتصاد ایران: دختر المپیکی تیروکمان ایران گفت: مسئولیت سنگینی روی دوش من بود چرا که دوست نداشتم نماینده بدی برای ایران در المپیک باشم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مبینا فلاح دختر المپیکی تیروکمان ایران  درخصوص تجربه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: المپیک مهمترین رویداد جهان است و همه ورزشکاران دنیا تمام تلاش خودشان را در چهار سال به کار می‌گیرند تا بتوانند با کسب بهترین نتیجه ابتدا راهی این بازی‌ها شوند. المپین‌های حاضر در آنجا هم قطعا تلاش می‌کنند که بهترین نتیجه را به دست بیاورند.

وی افزود: فضای این مسابقات بسیار متفاوت‌تر از سایر رقابت‌هاست. جو تماشاگران خیلی سنگین است و حتی فاصله تماشاگران هم به زمین خیلی نزدیک‌تر بود. برای من تجربه خیلی خوبی بود ما اکثرا در زمین چمن تمرین می‌کنیم که استاندارش همین است اما در پاریس جایگاه ویژه‌ای تعیین شده بود که باید آنجا مسابقه می‌دادیم.

حساسیت بازی‌های المپیک خیلی بالاست

فلاح در واکنش به این که آیا واقعا آن بردی که شما به دست آوردید یک نتیجه تاریخی برای تیروکمان ایران بود؟ گفت: برای تجربه بسیار خوب بود که در مهترین رویداد جهان حضور پیدا کردم نوع استرسی که در این رقابت‌ها حاکم بود اصلا قابل قیاس با سایر مسابقات نبود و نیست. حساسیت بازی‌های المپیک خیلی بالاست و انگار رسانه‌ها نیز تمرکز بیشتری روی آن دارند.

وی افزود: نتیجه‌ای که من به دست آوردم خیلی عالی نبود؛ نتیجه خوب و عالی از دید من یعنی گرفتن مدال که متاسفانه کار به اینجا ختم نشد. البته که هنوز سطح تیروکمان ایران با جهان کمی اختلاف دارد. در همین رویداد ۵ مدال طلا توزیع شد که هر ۵ مدال را کره جنوبی گرفت با این اوصاف اصلا شرایط برابر نیست.

دوست نداشتم خیلی زود حذف شوم

فلاح خاطر نشان کرد: تنها کاری که من کردم این بود که موفق شدم در یک مرحله به پیروزی برسم و یک مرحله بالاتر بیایم این اتفاق قبلا برای تیم ملی ما رخ نداده بودم. تلاشم این بود مانند بقیه نباشم که در همان ابتدای بازی ببازم و در مرحله حذفی از دور رقابت‌ها کنار بروم.

عضو تیم ملی ریکرو ایران ادامه داد: خوشحالم که تا حدودی به آنچه که می‌خواستم دست پیدا کردم و نتیجه هم برای مربی و فدراسیون رضایت بخش بود. البته خودم دوست داشتم اتفاقات بهتری را رقم بزنم و اینکه فدراسیون از آن به عنوان یک برد تاریخی صحبت می‌کند حرف درستی است چون ما تا به امروز در ادوار المپیک ورزشکاری نداشتیم که بتواند به برد برسد. جایگاه‌های قبلی که توسط نماینده‌های ایران به دست آورده بودند ۶۳، ۴۹ و ۳۹ بود اما من موفق شدم در رده ۲۸ قرار بگیرم که این بهترینش بود.

تیروکمان ایران در حال رشد است

وی با بیان اینکه من موفق شدم ۱۱ پله صعود داشته باشم؛ گفت: در المپیک پاریس به عنوان تنها نماینده ایران رکورد خوبی زدم که مجموع همه اینها می‌شود تاریخ سازی؛ چون در تیروکمان ایران هرگز این اتفاق در میدانی چون المپیک رخ نداده بود. حالا اگر می‌بینید که مدام از این عنوان استفاده می‌شود بخاطر این است که نشان دهیم تیراندازی با کمان ایران در حال تغییر است و این تغییر هم رو به پیشرفت است.

دختر المپیکی ایران در ادامه با اشاره به اینکه برای رشد بیشتر نیاز داریم حمایت بیشتری از ما شود؛ گفت: اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم نگاه ویژه تری داشته باشند در آینده اتفاقات بهتری رخ خواهد داد. در دو سال گذشته فدراسیون به اکثر مسابقات خوب ما را اعزام کرد تا بتوانیم نتیجه بگیریم و تجربه کسب کنیم تا جایی هم که در جریان هستم طبق اعلام فدراسیون حمایت خوبی هم از رشته تیروکمان شده است. البته انتظار داریم این حمایت بیشتر شود چون نشان دادیم که می‌خواهیم به جایگاهی دست پیدا کنیم که تا الان نتواستیم به آن برسیم. تیروکمان ایران پتانسیل خوبی دارد. فدراسیون هم در حد توان کمک می‌کند و برنامه‌اش هم این است که که همین مربی کره‌ای را نگه دارد.

مسئولیت سنگینی روی دوش من بود

فلاح در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسید شما استرس خیلی زیادی داشتید آیا برای کنترل آن مربی و یا خودتان برنامه‌ای نداشتید؟ گفت: قاعدتاً استرس المپیک خیلی بیشتر از بقیه مسابقات است. من هم که تنها نماینده تیروکمان ایران بودم یک مسئولیت به دوش من بود که باعث شده بود استرس زیادی را تحمل کنم. اگر خدایی نکرده می‌باختم عملاً کار تیم ایران در تیر و کمان تمام می‌شد و من دوست نداشتم که نماینده بدی برای ایران باشم. البته خیلی تلاش کردم این استرس را کنترل کنم.

این ملی پوش ریکرو ایران در پایان در مورد اینکه فکر می‌کنید با تجربه‌ای که کسب کردید حالا می‌توانید در بازی‌های آسیایی به مدال برسید؛ گفت: استارت کار برای بازی‌های آسیایی را یک هفته بعد از اینکه از المپیک برگشتیم زدیم. در حال بدنسازی هستیم و تلاش می‌کنیم یک نتیجه خوبی را کسب کنیم. البته این صرفا هدف من نیست بلکه کل تیم بانوان و آقایان با همین هدف برنامه خود را دنبال می‌کنند. تجربه‌ای که در المپیک به دست آوردم واقعا تجربه کمی نیست امیدوارم همان را به بقیه همی تیمی‌هایم انتقال بدهم و همه از این تجربه استفاده کنیم.