تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3750403
شناسه : 3750403
تاریخ :
روابط خواهرخواندگی همدان و کولاب تقویت میشود اقتصاد ایران: همدان-سفیر تاجیکستان گفت: روابط خواهرخواندگی همدان و کولاب تقویت خواهد شد.‌

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، گفت: با توجه ویژه به خواهرخواندگی دوشهر همدان و کولاب روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری، تسهیل و تقویت خواهد شد.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه میان رئیس‌جمهور شهید ایران آیت‌الله دکتر رئیسی و آقای امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روادید گردشگری یکماهه شهروندان دو کشور لغو شد.

سفیر تاجیکستان با اشاره به اینکه تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده بود، گفت: گسترش همکاری‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهداف توسعه کشور نوپای تاجیکستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه زبان، فرهنگ و دین مشترک بستر بسیار مؤثری در همکاری‌های مختلف دو کشور است، افزود: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تجاری استان همدان به ویژه ثبت جهانی هگمتانه زمینه همکاری‌های بسیار خوبی را فراهم کرده است.

سفیر تاجیکستان اضافه کرد: استفاده از متخصصین همدانی برای تبادل تجربیات با همتایان تاجیکستانی، ارتباط اتاق‌های بازرگانی و توسعه گردشگری از موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

وی افزود: زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بسیاری برای ارتباطات قوی‌تر و مستحکم‌تر برای همکاری‌های مشترک وجود دارد و دیدار با استاندار محترم همدان یک فتح‌الباب در مسیر همکاری‌های گسترده خواهد بود.