تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3749904
شناسه : 3749904
تاریخ :
هوش مصنوعی بیماری‌ها را از رنگ زبان تشخیص می‌دهد اقتصاد ایران: محققان موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری مبتنی بر یک الگوریتم کامپیوتری با تجزیه و تحلیل رنگ زبان انسان شده‌اند که به دقت ۹۸ درصدی بیماری‌های مختلف را پیش بینی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محققان موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری مبتنی بر یک الگوریتم کامپیوتری با تجزیه و تحلیل رنگ زبان انسان شده‌اند که به دقت 98 درصدی بیماری‌های مختلف را پیش‌بینی می‌کند.

این مدل هوش مصنوعی جدید می‌تواند دیابت، سکته مغزی، کم خونی، آسم، بیماری های کبد و کیسه صفرا، کووید 19 و طیف وسیعی از مشکلات عروقی و گوارشی را تشخیص دهد.

به گفته آنها، این هوش مصنوعی در حال استفاده از یک دانش 2000 ساله طب سنتی است که با تلفیق دانش روز و تجهیزات مدرن توانمند شده است. رنگ، شکل و ضخامت زبان می‌تواند وضعیت سلامتی زیادی را نشان دهد.

به طور معمول افراد مبتلا به دیابت زبان زرد دارند، بیماران سرطانی زبانی ارغوانی با پوشش ضخیم چرب دارند و بیماران سکته مغزی حاد با زبان قرمز غیرعادی ظاهر می‌شوند. زبان سفید می‌تواند نشان‌دهنده کم‌خونی باشد، افراد مبتلا به موارد شدید کووید 19 احتمالاً زبان قرمز تیره دارند و زبان نیلی یا بنفش نشان‌دهنده مشکلات عروقی و گوارشی یا آسم است!