تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747810
شناسه : 3747810
تاریخ :
سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک: ۶۵ ورزشکار از ایران در پارالمپیک حضور دارند اقتصاد ایران: سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: ما در ۱۰ رشته موفق به کسب سهمیه شدیم و در پنج رشته بانوان حضور دارند و در مجموع ۶۵ ورزشکار اعزام خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2024 پاریس، در نشست خبری که صبح امروز و در محل کمیته پارالمپیک پیرامون اعزام کاروان ایران برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا موفقیت کاروان ایران در المپیک پاریس و ارتقاء جایگاه نسبت به دوره قبل را به همه مسئولان و ورزشکاران و مربیان تبریک می‌گویم. بعد از المپیک، بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود و روز 7 شهریور مراسم افتتاحیه خواهد بود. البته برخی از مسابقات زودتر آغاز می‌شود. کاروان ایران هم روز دوم شهریور ماه به پاریس اعزام می‌شود.

وی افزود: ما در 10 رشته موفق به کسب سهمیه شدیم و در این رویداد حضور داریم. پارالمپیک پاریس با حضور 184 کشور و در 22 رشته برگزار خواهد شد. در پنج رشته بانوان حضور دارند و در مجموع 65 ورزشکار اعزام خواهند شد. این دوره از بازی‌ها طی 11 روز در 20 ورزشگاه و سالن برگزار می‌شود و 4400 ورزشکار در آن شرکت می‌کنند. همه کاروان در همان روز دوم اعزام می‌شوند، به دلیل اینکه هم در رژه افتتاحیه حضور خوبی داشته باشیم. البته آنهایی که مسابقاتشان تمام می‌شود، در یک مرحله برمی‌گردند.

 پولادگر تصریح کرد: نام کاروان فرزندان ایران و شعار کاروان نیز ایمان، ایثار و افتخار است. ما در ایام حضور در پاریس، اربعین، وفات پیامبر و شهادت امام حسن و امام رضا علیه السلام را داریم. بر همین اساس نیز نام و شعار کاروان را طبق آن انتخاب کردیم.

وی گفت: یکی از ورزشکاران شاخص ما ساره جوانمردی است که افتخارات زیادی دارد. همچنین تیم والیبال نشسته ما با کارنامه هفت قهرمانی در دوره‌های قبل شرکت می‌کند و امیدواریم به هشتمین قهرمانی برسد. در پارادوومیدانی نیز افتخارات زیادی کسب کرده‌ایم. همچنین زهرا نعمتی به عنوان نامزد کمیسیون ورزشکاران IPC در کنار ما حضور دارد و البته در ترکیب ورزشکاران شرکت کننده نیست. باید به حضور پاراتکواندو و گلبال نیز اشاره کنم که ما در دوره قبل سه مدال در پاراتکواندو کسب کردیم.