تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3747759
شناسه : 3747759
تاریخ :
عروسک‌بافی با چشم دل برای کمک به نیازمندان اقتصاد ایران: افراد زیادی هستند که سرمایه زندگی خود را وقف خدمت به نیازمندان می‌کنند گاهی هم در زمینه‌های دیگر کار می‌کنند تا با درآمد آن چرخ‌های خیریه خودشان را بچرخانند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افراد زیادی هستند که سرمایه زندگی خود را وقف خدمت به نیازمندان می‌کنند گاهی هم در زمینه‌های دیگر کار می‌کنند تا با درآمد آن چرخ‌های خیریه خودشان را بچرخانند.

فرحناز مهتریان پنجاه ساله مدیر عامل خیریه «ماه پنهان نرگس» است. او در رشته جغرافیا از دانشگاه نجف‌آباد اصفهان فارغ التحصیل شد و طی ازدواج دانشجویی صاحب دو دختر شد.

خانم مهتریان در سی و پنج سالگی دچار بیماری شد و آرام آرام بینایی‌اش را از دست داد و در حال حاضر پانزده سال است که نابینای مطلق است. او تا سال ۱۳۹۵ در خانه بود و امکان حضور در فعالیت‌های اجتماعی را نداشت. با بزرگ‌شدن بچه‌ها تصمیم گرفت برای خدمت به معلولان کاری انجام دهد. به همین دلیل به کانون نابینایان شاهین‌شهر مراجعه کرد و با عضویت در آنجا به عنوان بازرس اداری مشغول به کار شده و امور کارگاهی مجموعه به او واگذار شد.

خانم مهتریان در سال ۱۳۹۶ صبح‌ها در بهزیستی به عنوان همیار مشارکت‌های مردمی مشغول به فعالیت شد تا اینکه توانست خیریه خود را زیر نظر فرمانداری و بهزیستی تأسیس کند.
در ابتدای کار به سختی به او مجوز دادند و می‌گفتند یک نابینا نمی‌تواند تشکیلات خیریه را اداره کند. برای همین تمام تلاشش را به کار گرفت تا بتواند به طور معمول از ساعت هفت صبح تا دوازده شب با مدد جویان در ارتباط باشد.

مددجویان به منزل او هم مراجعه می‌کنند تا مشکلات شأن را حل کند. همسرش معلمی بازنشسته است و دخترها هم در مقطع کارشناسی تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند. یکی از آن‌ها در کار خیریه به مادرش کمک می‌کند.

خانم مهتریان صد خانواده دارای یک تا چهار معلول را تحت پوشش دارد و امور درمانی آن‌ها و هزینه‌های پزشکی‌شان را تأمین می‌کنم. کاشت حلزون پیوند قرنیه، درمان سرطان کبد و سرطان سینه و غیره فعالیت‌هایی است که موفق به انجام آن شد. او در بهزیستی کار می‌کرد و همین موضوع زمینه آشنایی با خیرین را برایش فراهم کرد و بخشی از هزینه‌های خیریه از این مسیر تأمین می‌شود.

او در زمان بینایی عروسک‌بافی را یاد گرفته بود و حالا با عروسک‌بافی و ماساژدرمانی خرج خیریه خود را تأمین می‌کنم. خانم مهتریان در هر کاری به امام زمان (عج) توسل می‌کند و به همین دلیل خیریه‌اش را به نام «ماه پنهان نرگس» نامگذاری کرده است.