تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3746991
شناسه : 3746991
تاریخ :
الگوبرداری تی‌سی‌ال از تلویزیون‌های هنری Frame TV اقتصاد ایران: تلویزیون 4K جدید TCL پنل ۱۲۰ هرتزی دارد و طراحی‌اش را از تلویزیون Frame سامسونگ الگوبرداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، TCL تلویزیون جدید NXTFRAME را با الگوگیری از تلویزیون Frame سامسونگ معرفی کرد. NXTFRAME بدنه‌ای ظریف و باریک دارد و به‌خوبی با محیط خانه ادغام می‌شود.

NXTFRAME حاشیه‌هایی به‌رنگ سفید دارد و از مکانیزم قاب مغناطیسی برای سفارشی‌سازی و روکش مات صفحه‌نمایش بهره می‌برد. جدیدترین تلویزیون تی سی ال، سیستم‌عامل Google TV را اجرا می‌کند و هنگامی که مشغول تماشای تلویزیون نباشید، تصاویر هنری از نقاشی‌های معروف هنرمندان را نمایش می‌دهد.

تلویزیون TCL NXTFRAME از نمای جلو درحال نمایش تپه‌های شنی
TCL

تلویزیون جدید تی‌سی‌ال از پنل LCD (با نام تجاری VA QLED) استفاده می‌کند که وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و از فناوری‌های AMD FreeSync و HDR10 و +HDR10 و HLG و VRR و ALLM پشتیبانی می‌کند.

دو اسپیکر ۱۰ واتی (استریو) با پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS:X Audio و DTS Virtual:X و حالت Enhanced Dialog وجود دارد. تلویزیون جدید تی‌سی‌ال از وای‌فای ۵، بلوتوث، ایرپلی ۲، کروم‌کست اپل هوم کیت و دستیار آمازون الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند.

قدرت پردازشی تلویزیون NXTFRAME از تراشه‌ی اختصاصی AIPQ تأمین می‌شود. این تلویزیون از چهار درگاه HDMI (یکی با پشتیبانی از eARC)، دو درگاه USB Type-A، درگاه خروجی صدای اپتیکال، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، درگاه شبکه و ورودی آنتن بهره می‌برد.

محیط سیستم‌عامل Google TV در تلویزیون TCL NXTFRAME
TCL

از برتری‌های تلویزیون NXTFRAME تی‌سی‌ال نسبت‌ به تلویزیون Frame سامسونگ می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن اشاره کرد. همچنین تمام درگاه‌ها و ورودی‌ها پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند. ضخامت تلویزیون تنها ۲٫۷ سانتی‌متر است که در مدل ۸۵ اینچی به حدود پنج سانتی‌متر می‌رسد. از سوی دیگر پشتیبانی از Google Cast باعث می‌شود تا بتوانید محتوای روی گوشی اندرویدی را به‌راحتی روی تلویزیون پخش کنید.

از بخش Art Library در تلویزیون جدید تی‌سی‌ال می‌توانید آثار هنری چشم‌نوازی را دانلود کنید. همچنین امکان دانلود تمام اپلیکیشن‌های محبوب از طریق پلی‌استور وجود دارد.

قیمت تلویزیون جدید تی‌سی‌ال NXTFRAME در مدل‌های مختلف به‌ شرح زیر است:

  • مدل ۵۵ اینچی: ۱۰۰۰ دلار
  • مدل ۶۵ اینچی: ۲۰۰۰ دلار
  • مدل ۷۵ اینچی: ۲۵۰۰ دلار
  • مدل ۸۵ اینچی: ۴۰۰۰ دلار

تی‌سی‌ال در کنار مدل عادی، مدل پرو NXTFRAME را در همان اندازه‌های اشاره‌شده به‌فروش می‌رساند که از ساندبار ۳٫۱٫۲ کاناله‌ی Bang & Olufsen و ساب‌ووفر بی‌سیم بهره می‌برد.