تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3746979
شناسه : 3746979
تاریخ :
ایلان ماسک به ترامپ می‌گوید؛ نباید صنعت نفت و گاز را بد جلوه دهیم! اقتصاد ایران: ایلان ماسک، مالک شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی، معتقد است که نباید صنعت نفت و گاز را بد جلوه دهیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، می‌گوید قصد دارد بشریت را به سمت تمدن انرژی پایدار سوق دهد؛ او در مصاحبه با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا گفت: «ما نباید صنعت نفت و گاز را بد جلوه دهیم.»

ماسک در شبکه‌ی اجتماعی ایکس با ترامپ مصاحبه کرد؛ این گفت‌وگوی زنده به‌دلیل مشکلات فنی بیش از ۴۰ دقیقه به تعویق افتاد. ماسک و ترامپ پس از گفت‌وگوی طولانی در مورد مهاجرت، تورم و سیاست خارجی، سرانجام به موضوع انرژی و تغییرات آب‌وهوایی رسیدند؛ ماسک برخلاف تصور به‌طرز شگفت‌انگیزی از صنعت سوخت‌های فسیلی دفاع کرد.

ماسک گفت: «به‌ نظر من، ما نباید صنعت نفت و گاز و افرادی را که در این صنایع سخت کار کرده‌اند تا انرژی لازم برای حمایت از اقتصاد را تأمین کنند، مورد تحقیر قرار دهیم.»

مدیرعامل تسلا، اگرچه مالک شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی است، دیدگاه خود را در زمینه‌ی انرژی، معتدل توصیف کرد و ادعاد کرد که اگر شرکت‌های نفت و گاز به‌اجبار تعطیل شوند، اقتصاد دچار فروپاشی می‌شود. همچنین او گفت زمین می‌تواند طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال به اقتصاد وابسته به انرژی پایدار دست پیدا کند؛ درحالی‌که جامعه‌ی علمی سال‌ها از سال‌ها پیش نسبت به بحران آب‌وهوایی هشدار می‌دهد. در طول مصاحبه، ترامپ بازی زمانی را به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال تغییر داد، اما ماسک آن را اصلاح نکرد.

ماسک گفت: «فکر می‌کنم انرژی پایدار همان چیزی است که باید به سمت آن برویم. احتمالاً باید با سرعت‌ بیشتری حرکت کنیم؛ اما بدون بد جلوه دادن صنعت نفت و گاز و بدون ایجاد مشکل در کوتاه‌مدت.»

ماسک به‌سرعت با نظر خودش مخالفت کرد و گفت تنفس هوا با استفاده‌ی مداوم از سوخت‌های فسیلی سخت‌تر و باعث ایجاد سردرد و حالت تهوع در انسان می‌شود؛ اما این دلیلی برای دور شدن سریع از سوخت‌های فسیلی که موجب گرمایش زمین می‌شوند، نیست. ماسک ادعا می‌کند ما می‌توانیم به‌سرعت به سمت آینده‌ای پایدارتر قدم برداریم. ماسک گفت: «ما هنوز زمان زیادی داریم. نیازی به عجله نداریم.»

ترامپ سپس به‌طور خلاصه به‌ یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی خود، یعنی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی پرداخت و ادعا کرد انرژی وسایل نقلیه‌ی تسلا توسط سوخت فسیلی تولید می‌شود و گفت که نمی‌توانیم در این لحظه از آن دور شویم.

با وجود قول ترامپ مبنی بر اینکه یارانه‌ی خودروهای برقی را حذف می‌کند و این اقدام به‌طور جدی بر فروش تسلا تأثیرگذار است، بحث خودروهای الکتریکی فراتر از این پیش نرفت. ترامپ از ماسک خواست تا پنل‌های خورشید را روی سقف خودروهایش بگذارد. تسلا چندی پیش پتنتی با روکش تونیو، پوشیده‌شده با پنل خورشیدی، برای سایبرتراک ثبت کرد؛ اما آن را دنبال نکرد.

در نهایت ترامپ گفت: «مردم در زمینه‌ی گرم شدن زمین به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی صحبت می‌کنند، اما هرگز درباره‌ی اثرات خطرناک فعالیت‌های اتمی حرف نمی‌زنند؛ مشکلی که می‌تواند به فاجعه تبدیل شود.»