تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3746712
شناسه : 3746712
تاریخ :
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: لزوم تجهیز چراغ‌های راهنمایی به انرژی خورشیدی اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران ،دلایل خاموشی برخی از دوربین‌های راهنمایی رانندگی را تشریح و تاکید کرد: چراغ‌های چشمک‌زن به صفحات خورشیدی مجهز هستند که از مصرف برق جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت:برای چراغ تقاطع‌ها سعی ما بر این بود که از انرژی خورشیدی استفاده شود، البته ممکن است به دلایل دیگری برق چراغ‌ها قطع شده باشد.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه بقیه چراغ‌ها نیز باید به انرژی خورشیدی مجهز شوند، افزود:چراغ‌های چشمک زن به صفحات‌های خورشیدی نجهز هستند که از مصرف برق نیز با این اقدام جلوگیری می‌شود.
رئیس شورادر ادامه در خصوص خرابی برخی از دوربین‌های ثبت طرح ترافیک و ثبت تخلف هم گفت: تعدادی از دوربین‌ها فعال هستند و بقیه آنها نیز باید فعال شوند. مهدی چمران گفت:همچنین باید تعداد دوربین‌ها افزایش یابد که پیش از این در خرید این دوربین‌ها مشکل وجود داشت و باید هزینه آنها واریز می‌شد تا بتوانند دوربین‌ها را تامین کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد از پارک برخی از خودرو‌ها در مقابل پارکینگ‌ها گفت: این اتفاق باعث راهبندان می‌شود. مهدی چمران گفت:همچنین شاهد هستیم برخی از دستفروشان حتی وسایل خود را در وسط خیابان‌ها قرار می‌دهند و با این اقدامات باعث گلایه شهروندان می‌شوند و در بسیاری از موارد بنده با شهردار همان منطقه با پلیس راهور صحبت کرده‌ام تا این دستفروشان جمع‌آوری شوند.

رئیس شورا با بیان اینکه در برخی از مناطق مانند منطقه ۱۸ وضع بسیار بدی را به علت حضور دستفروشان به این شکل شاهد هستیم، گفت: در محدوده میانی خیابان فروشندگان مستقر می‌شوند و وقتی از آنها می‌پرسیم که چرا این کار را می‌کنند می‌گویند اگر ما نایستیم دستفروشان دیگر می‌ایستند!

مهدی چمران همچنین درباره برگزاری جلسه با مسئولان شهرداری تهران در خصوص تغییر کاربری در بوستان ولایت و جنگ‌افزارسازی گفت: این جلسه برگزار شد، اما به اتمام نرسید و ما تأکید کردیم که طرح‌های مورد نظر ارائه شود البته این مسئله باید گفته شود که در رابطه با بوستان ولایت از دوره چهارم هفت تا هشت طرح تهیه شده، اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس شورای شهر تهران درباره نصب تابلو‌های روزشمار مقابل طرح‌های عمرانی نیز گفت: این مسئله جزو قوانین و مقررات شهری نیست البته بنده با نصب روزشمار‌ها موافقم، اما قانون لازم‌الاجرا نکرده است.