تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3746601
شناسه : 3746601
تاریخ :
هوش مصنوعی ایکس اروپا را بهم ریخت اقتصاد ایران: گروه NYOB در اتریش شکایتی علیه ایکس ثبت و آن را به آموزش هوش مصنوعی اش با کمک داده های خصوصی کاربران بدون دریافت رضایتشان و در نتیجه نقض قانون اتحادیه اروپا متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، این گروه به رهبری مکس شرمس، فعال حریم خصوصی اعلام کرد شکایت هایی در خصوص نقض قانون حفاظت از داده های عمومی(GDPR) در ۹ سازمان اروپایی ثبت کرده تا فشار بر رگولاتور داده های اروپا یعنی کمیسیون حفاظت از داده ایرلند(DPC) را بیشتر کند.

DPC که رگولاتور اصلی اروپا برای بسیاری از شرکت های اینترنتی آمریکایی به حساب می آید، به دنبال دستور تعلیق یا محدودسازی فراوری داده های کاربران توسط ایکس برای توسعه، آموزش یا ارتقای سیستم های هوش مصنوعی است.

در همین راستا طی جلسه استماع دادگاهی در ایرلند در هفته گذشته، ایکس موافقت کرد سیستم های هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده های شخصی جمع آوری شده از کاربران اتحادیه اروپا قبل از اینکه آنها گزینه پس گرفتن رضایت خود را داشته باشند، آموزش ندهد.

اما گروه NYOB اعلام کرد شکایت DPC به اقدامات محدود کننده مربوط است و ایکس با آن همکاری نمی کند. علاوه بر آن شکایت مذکور قانونی بودن فراوری داده های کاربران را به چالش نمی کشد.

در جلسه استماع دادگاه هفته گذشته در ایرلند، قاضی اعلام کرد ایکس پس از آغاز جمع آوری داده های کاربران، فقط چند هفته به کاربران اجازه اعتراض به این روند را داده است.

شرمس با اشاره به نام قدیم پلتفرم ایکس گفت: ما می خواهیم مطمئن شویم توئیتر به طور کامل تابع قانون اروپا است و حداقل ملزم است رضایت کاربران را جلب کند.

در ماه ژوئن پس از آنکه DPC ایرلند به متا دستور داده برنامه هایش برای دستیار هوش مصنوعی را به تعویق بیندازد، این شرکت اعلام کرد ابزار مذکور را فعلا در اتحادیه اروپا راه اندازی نمی کند.