تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3746563
شناسه : 3746563
تاریخ :
مادورو خطاب به دولت: با مشت آهنین شعله اغتشاشات را خاموش کنید اقتصاد ایران: رئیس جمهور ونزوئلا در پی تداوم ناآرامی های مرگبار پس از پیروزی وی در انتخابات ماه جولای، از دولت این کشور خواست تا با «مشت آهنین» شعله اغتشاشات را فرو بنشاند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ونزوئلا هفته‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه جولای که با پیروزی مجدد نیکلاس مادورو به پایان رسید، همچنان با اعترضات خشونت‌آمیز و مرگبار تحت رهبری اپوزیسیون مادورو درگیر است و رئیس جمهور این کشور حالا از دولت خواسته است تا با تمام قوا، ناآرامی‌ها را متوقف کند.

در جریان ناآرامی‌های ونزوئلا تاکنون ۲۵ نفر جان باخته‌اند و مادورو خواستار «عدالت محض» برای خشونت‌های تحت رهبری اپوزیسیون این کشور شده است. مخالفان مادورو مدعی هستند که ادموندو گونزالز با اکثریت آراء در انتخابات ۲۸ جولای پیروز شده است!

مادورو در نشست شورای دفاعی ونزوئلا گفت: از تمام قوای دولتی خواستار سرعت بیشتر و اثربخشی بالاتر و «مشت آهنین» برابر جرم، خشونت و نفرت‌پراکنی هستم.

مادورو جریان‌های غرب‌گرا به رهبری ماریا کورینا ماچادو و گونزالز را مقصر ناآرامی‌ها و اغتشاشات این کشور می‌داند و پس از پیروزی در انتخابات و به‌دنبال آشوب‌های خیابانی، تاکید کرد که کودتا علیه او سرکوب شده است. در جریان اعتراضات ونزوئلا تاکنون بیش از ۲ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

وی اضافه کرد: طراحان این خشونت‌ها کجا هستند؟ حامیان این خشونت‌ها کجا هستند؟ ادموندو گونزالز کجاست؟ چرا فرار کرد؟ چرا خودش را نشان نمی‌دهد؟ ماچادو، بزرگ‌ترین فاشیست چطور؛ او کجاست؟ او که دستور قتل و ترور داد، کجاست؟

بسیاری از کشورهای غربی و آمریکای لاتین، پیروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا را زیر سوال برده و آن را شبهه‌دار خوانده‌اند!