تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3746557
شناسه : 3746557
تاریخ :
مدیرعامل بنیاد نخبگان فارس عنوان کرد: شناسایی استعدادهای برتر توسط بنیاد نخبگان فارس اقتصاد ایران: شیراز- مدیرعامل بنیاد نخبگان فارس با بیان اینکه طی هشت سال گذشته اتفاق خوبی در حوزه نخبه‌ پروری رخ داده است، گفت: هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای محله پروری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حبیب شریف صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم الگوسازی برای نسل‌های آینده اظهار داشت: ۱۷ برنامه برای تکریم نخبگان برگزار کردیم که کمتر استانی در این سطح مراسم تکریم برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در بحث بودجه داشتیم، گفت: بر مبنای ریل‌گذاری بنیاد، مجمع خیران نخبه پرور فارس در راستای حمایت از استعدادهای جوان شکل گرفت که خیران در حوزه سخت افزاری بیشتر فعال هستند.

شریف، تأمین نیروی متعهد و توانمند را جهت عملیاتی کردن پروژه‌های خیرین در دستور کار خواند و افزود: بورس و جوایز بنیاد در راستای توانمندسازی استعدادهای جوان و نخبه است.

وی افزود: در این راستا به‌نام دانشمندان، نخبگان و مشاهیر جوایزی تعریف کردیم تا جوانان نخبه شناسایی و توانمند شوند و تاکنون ۶۵ جایزه را به نام بزرگان تعریف کرده‌ایم.

او با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دکتری را یک سال در دوره‌های پسا دکتری مشغول می‌کنیم و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند، گفت: حدود ۲۲ جوان مشغول این دوره هستند که فرصت شغلی هم کسب کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد نخبگان فارس گفت: همچنین تشویق شدیم که مجمع را در دیگر استان‌ها شکل دهیم و اکنون در ۱۴ استان شکل گرفته است.

شریف همچنین از حمایت مجمع از ۱۲۰۰ دانشجو خبر داد که تا یک ماه دیگر ۲۰۰ دانشجوی دیگر به این جمع افزوده می‌شود.

وی همچنین گفت: در بنیاد نخبگان یک جایزه به نام شهید شهریاری داریم که امکان جذب را به دستگاه‌ها می‌دهد.

شریف در پایان یادآور شد: وظیفه بنیاد نگاه داشتن نخبگان در کشور نیست و نهادهای بالاتر باید در این زمینه فعال باشند.