تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3746506
شناسه : 3746506
تاریخ :
شش فیلمی که خستگی را از تنمان در خواهد کرد اقتصاد ایران: رضا عطاران، سحر دولتشاهی، حامد بهداد، شهرام حقیقت‌دوست، مهرداد صدیقیان و امیر جعفری با فیلم‌های کمدی، امنیتی و غیرکمدی روی پرده سینما حضور خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  امسال از نیمه خردادماه و در آستانه آغاز فصل تابستان، سه فیلم جدید در سینماها به نمایش درآمدند، سپس به مرور ۱۱ فیلم دیگر به چرخه اکران اضافه شدند و اکنون ۱۰ فیلم تازه نیز در راه سینما هستند، بنابراین فعلا تا پایان تابستان شاهد نمایش تقریبا ۲۰ فیلم خواهیم بود. در این ترافیک اکران، احتمالا کار فیلم‌های کمدی برای فروش بالا ساده‌تر خواهد بود. در ادامه مطلب، به شش ستاره و چهره‌های محبوبی پرداختیم که به زودی با شش فیلم از آثاری که به تازگی در نوبت اکران قرار گرفته‌اند، به سینما می‌آیند.

بازگشت ساکن ناکام «ویلای ساحلی»

رضا عطاران از 15 شهریورماه با کمدی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی به سینما می‌آید. عطاران آخرین‌بار پاییز 1402 با کمدی «ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری روی پرده سینماها دیده شد. این فیلم به دلیل کیفیت ضعیفی که داشت مورد پسند تماشاگران واقع نشد و با 63 میلیارد تومان فروش و جذب حدود یک میلیون و 300 هزار مخاطب، از رقابت با کمدی‌هایی مانند «فسیل»، «هتل»، «هاوایی» و «شهر هرت» جا ماند و رتبه پنجم جدول فروش را به دست آورد. «ویلای ساحلی» انتظارات را برآورده نکرد و بار دیگر ثابت کرد که حضور ستاره‌ای مانند رضا عطاران و پژمان جمشیدی در یک فیلم به تنهایی ضامن گیشه نیست. به این ترتیب نمی‌توان با قطعیت درباره موفقیت عطاران در گیشه با «قیف» نظر داد، اما طبیعتا رضا عطاران برگ برنده‌ای برای ساخته امیریوسفی خواهد بود. عطاران که فیلمنامه ساخته‌های سینمایی خود را نوشته، این‌بار برای نگارش فیلمنامه «قیف» با امیریوسفی همکاری کرده است. فریده سپاه منصور، گیتی معینی، رضا نیک‌خواه ، صدف اسپهبدی، عباس جمشیدی‌فر، ویدا جوان و تورج نصر دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حضور دوباره در سینما پس از «یادگار جنوب»

سحر دولتشاهی که بیشتر در آثار غیرکمدی حضور داشته و نقش‌های جدی بازی کرده است، از نیمه شهریورماه با یک فیلم کمدی به نام «مفت‌بر» کاری از عادل تبریزی، در سینما حضور خواهد داشت. این بازیگر که به تازگی روزهای پرکاری را سپری کرده، با دو سریال «افعی تهران» و «داریوش» در نمایش خانگی حضور داشته و اکنون نیز «یادگار جنوب» را روی پرده سینما در حال نمایش دارد، با کمدی «مفت‌بر» حضور خود را روی پرده سینما تمدید خواهد کرد. دولتشاهی و حامد بهداد نقش‌های اصلی فیلم هستند و چهره‌هایی مانند بهرنگ علوی، سیاوش چراغی‌پور، قدرت‌ا... ایزدی، منوچهر آذری، گیتی معینی، رضا بابک و شقایق فراهانی هم در فیلم حضور دارند. دولتشاهی که پیش از این فیلم، در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نقش مقابل حامد بهداد را ایفا کرده بود، در «مفت‌بر» نیز باری دیگر همکاری با این بازیگر را تجربه کرده است.

شش فیلمی که خستگی را از تنمان در خواهد کرد

همکاری تازه با کارگردان «گیج‌گاه»

حامد بهداد پس از کمدی «گیج‌گاه» اثر عادل تبریزی، با دومین ساخته این کارگردان در راه سینماست. «گیج‌گاه» کمدی شیرینی بود و بهداد نیز در فیلم بازی خوبی داشت، حالا کمتر از یک سال پس از نمایش این اثر، حامد بهداد بار دیگر با فیلمی از عادل تبریزی یعنی کمدی «مفت‌بر» در سینما حاضر خواهد بود. این بازیگر طی دوران فعالیت هنری خود علاوه بر فیلم‌های غیرکمدی، از بازی در بعضی آثار کمدی نیز استقبال کرده است و اکنون علاوه بر «مفت‌بر»، کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام را نیز آماده نمایش دارد. دومین فیلم عادل تبریزی از 15 شهریورماه اکران می‌شود.

«شه‌سوار» شیرین در راه است

مهرداد صدیقیان که با کمدی «شه‌سوار» ساخته حسین نمازی در چهل‌ودومین جشنواره فجر حضور داشت، به زودی با این فیلم به سینما می‌آید. «شه‌سوار» مانند فیلم قبلی نمازی «شادروان» با موضوع مرگ شوخی می‌کند و حال و هوایی مشابه آن دارد. خانواده قصه «شادروان» به دلیل فقر توان تامین هزینه‌های کفن و دفن پدرشان را نداشتند و خانواده داستان «شه‌سوار» نیز برای جلوگیری از به هم خوردن یک مراسم عروسی، تلاش می‌کنند درگذشت عمو‌ی‌شان را پنهان کنند. مهرداد صدیقیان که سابقه خوبی در زمینه ایفای نقش‌های بامزه دارد، در فیلم «شه‌سوار» نیز حضوری شیرین دارد. الناز حبیبی، گیتی قاسمی، عباس جمشیدی‌فر و هادی کاظمی نیز در «شه‌سوار» ایفای نقش کرده‌اند. صدیقیان این روزها فیلم ناکام «ساعت 6 صبح» را در حال نمایش دارد و با «شه‌سوار» نیز در راه سینماست. این بازیگر اکنون مجموعه «داریوش» را هم در حال انتشار دارد و همزمان در سینما و نمایش خانگی حضور پررنگی دارد.  

شش فیلمی که خستگی را از تنمان در خواهد کرد

بازگشت به سینما پس از ۴ سال غیبت

شهرام حقیقت‌دوست پس از چهار سال غیبت در سینما، همزمان با دو فیلم «قلب رقه» و «باغ کیانوش» بازمی‌گردد. نمایش این دو فیلم از فردا آغاز خواهد شد. حقیقت‌دوست در فیلم «قلب رقه» ساخته خیرا... تقیانی‌پور نقش یک مامور امنیتی را که با داعش مبارزه می‌کند، برعهده داشته، اما در «باغ کیانوش» نقش متفاوتی را ایفا کرده است. او در این فیلم اقتباسی، در نقش مردی جدی و اخمو به نام «کیانوش» ظاهر شده. این شخصیت باغ پر از میوه‌ای دارد و بچه‌ها وسوسه می‌شوند در شبی که او به عروسی می‌رود، سراغ میوه‌های باغ بروند. سقوط یک خلبان عراقی در باغ، سرآغاز ماجراهایی می‌شود. شهرام حقیقت‌دوست در هر دو فیلم بازی خوبی دارد و نقش او در «قلب رقه» چالش‌برانگیزتر است. این بازیگر به تازگی با دو سریال «خونسرد» و «مرداب» حضور تحسین‌برانگیزی در نمایش خانگی داشت و در ادامه این موفقیت‌ها، با دو بازی خوب خود روی پرده سینما دیده خواهد شد.

شش فیلمی که خستگی را از تنمان در خواهد کرد

«خانه شیشه‌ای» امیر جعفری

بازیگر پرکار سینما و نمایش خانگی که به تازگی با کمدی «پول و پارتی» به سینما آمده، از هفته آینده نیز با یک فیلم جدید «خانه شیشه‌ای» روی پرده سینماها دیده می‌شود. این فیلم ساخته امیر پورکیان کمدی نیست، بنابراین امیر جعفری با نقش متفاوتی دوباره به سینما می‌آید. او پیش از این در سریال «ممنوعه» جلوی دوربین پورکیان رفته بود و «خانه شیشه‌ای» نیز دومین تجربه همکاری آن‌هاست. این فیلم که سال 1400 ساخته شده، قصه‌ای را با محور یک خواننده مشهور روایت می‌کند. جعفری در این فیلم با پانته‌آ بهرام، شهاب مظفری خواننده، خاطره اسدی، بهاره کیان‌افشار و نیما شعبان‌نژاد همبازی بوده است. پیش‌بینی می‌شود امیر جعفری با «پول و پارتی» حضور موفق‌تری در گیشه سینما داشته باشد.

شش فیلمی که خستگی را از تنمان در خواهد کرد