تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3746294
شناسه : 3746294
تاریخ :
فرزانه صادق ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی : بسیاری از مشکلات ربطی به تحریم ها ندارد اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در این کمیسیون گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرد که بسیاری از مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ابراهیم رضایی با اشاره به حضور فرزانه صادق گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: وی اشاره‌ای به سوابق خود و ۲۳ فعالیتش در وزارت راه و شهرسازی کرد و محورهای برنامه خود را ارائه کرد.

وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرد که بسیاری از مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد. وی تاکید بر اجرای قانون جهش تولید مسکن و قانون برنامه هفتم توسعه کرد. یکی از محورهای برنامه‌های وی تسریع در تعیین تکلیف کلیه متقاضیان مؤثر طرح‌های تولید مسکن بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکارهایی برای ساخت مسکن داشت؛ از جمله نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، تأمین منابع مالی آن، تعامل بیشتر با بانک‌ها، فعال کردن بخش خصوصی در این حوزه و راهکارهایی را هم در زمینه تأمین مسکن در کشور و تأمین منابع مالی آن ارائه کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی بر توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و بندری مبتنی بر سند دریامحور با هدف دست‌یابی به رشد اقتصادی ۱۶ درصدی در حوزه اقتصاد دریامحور بود.

وی ادامه داد: ارتقای بهره‌وری حوزه هوانوردی با تکیه بر اقتصادی کردن فرودگاه‌ها، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل کشور، تکمیل پروژه‌های پیشران ریلی و رفع گلوگاه‌های ظرفیتی با هدف افزایش ترانزیت شمال، جنوب، شرق و غرب و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور، به کارگیری شیوه‌های نوین تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌ها، توسعه متوازن و عادلانه زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله محورهای دیگر مورد اشاره خانم صادق بود.

رضایی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر فعال کردن مولدسازی و تأمین منابع مالی برای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت که مدیران وزارت راه و شهرسازی باید شفاف، فسادستیز و قدرت پیگیری بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند؛ یکی از اعضا از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پرسید که آیا شما قائل به کوچک‌سازی مسکن هستید و اینکه گفته بودید متوسط متراژ واحدهای مسکونی باید کاهش پیدا کند که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی این موضوع را رد و تکذیب کرد.