تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3746262
شناسه : 3746262
تاریخ :
"صنعت بازی‌سازی" بستری برای خلاقیت نسل آینده اقتصاد ایران: بر اساس یک گزارش یک‌ساله، فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌‌ای، صرفا با اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با ویدئوگیم، بیشترین کسب درآمد را از فرآیند تولید محتوا در یکی از بسترهای داخلی داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فعال شدن فرآیند درآمدزایی از مسیر تولید محتوا در فضای مجازی، کاربری فعال در بسترهای اشتراک‌گذاری محتوا را به بازاری نوپا و درعین حال به‌شدت پرظرفیت برای کسب درآمد بالا، تبدیل کرده است.

فعالان حوزه‌های مختلف، از ویدئوگیم گرفته تا یادگیری و بازار خودرو، به‌پشتوانه تولید محتوای ویدئویی و به اشتراک‌گذاری آن در سایت‌های معتبر، به‌خوبی می‌توانند در حاشیه فعالیت‌های حرفه‌ای خود، درآمدی قابل‌توجه را کسب کنند.

سایت «آپارات» از مدت‌ها پیش فرآیند درآمدزایی را برای کاربران خود فعال کرده است و حالا آمارها نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به «ویدئو گیم» طی یک سال گذشته، بیشترین کسب درآمد را از این سایت داشته‌‌اند.

بر این اساس مجموع پرداختی این سایت به کاربرانی که در حوزه «ویدئوگیم» تولید محتوا داشته‌اند، از مردادماه سال گذشته تا میانه مرداد امسال، در حدود 30 میلیارد تومان بوده است.

در رتبه بعد فعالان تولید محتوا در حوزه «تحصیلات و یادگیری» قرار دارند که در همین مدت زمانی، در مجموع حدود 15 میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

در شاخه «سرگرمی» هم این سایت طی یک سال گذشته، بیش از 5 میلیارد تومان به کاربران خود، پرداختی داشته است.

کاربران سه حوزه «فناوری و رایانه»، «موسیقی» و «خودرو و وسایل نقلیه» هم در رتبه‌های بعدی درآمدزایی از طریق اشتراک ویدئو در «آپارات» قرار دارند که طی یک سال گذشته و در هر کدام از این حوزه‌ها، این سایت در مجموع حدود 4 میلیارد تومان پرداختی داشته است.