تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3746192
شناسه : 3746192
تاریخ :
ترفند خودرو ساز ژاپنی برای فرار از گرما در خودرو اقتصاد ایران: عصر خودرو- غول خودروسازی جهانی نیسان در حال آزمایش فناوری رنگ‌سازی پیشرفته‌ای است که با کاهش دمای کابین، خودروها را پایدارتر کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، این رنگ جدید که با همکاری شرکت رادی کول، پیشرو در فناوری خنک‌کننده تابشی ساخته شده است، فرامواد و کامپوزیت‌های مصنوعی را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که معمولا در طبیعت یافت نمی‌شود، ادغام می‌کند.

برنامه آزمایشی بخشی از تعهد نیسان به نوآوری‌های پیشگام است که تجربه سفر را افزایش می‌دهد و به جامعه‌ای پایدارتر و پاک‌تر کمک می‌کند. با همکاری با شرکت ترمینال فرودگاه ژاپن، شرکت رادی کول ژاپن و آل نیپون ایرویز، این رنگ سرد فناوران روی خودروی خدماتی نیسان NV100 مورد استفاده توسط خدمات فرودگاه ANA اعمال شد.

اگرچه هنوز در حال آزمایش است، اما نتایج آن تاکنون چشمگیر است. وقتی دو وسیله نقلیه در کنار هم زیر نور خورشید پارک می‌شوند، یکی با رنگ جدید نیسان در مقایسه با خودرویی که رنگ معمولی دارد تا 12 درجه سانتی‌گراد خنک‌تر و در داخل تا 5 درجه سانتی‌گراد خنک‌تر است.