تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3746156
شناسه : 3746156
تاریخ :
روند کاهشی قیمت نفت ایران در ماه جولای معکوس شد اقتصاد ایران: گزارش ماهانه اوپک که امروز منتشر شد نشان می‌دهد بر خلاف ۲ ماه گذشته قیمت نفت ایران در ماه جولای افزایشی بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اوپک، گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، نشان می‌دهد که قیمت نفت کشورمان پس از دو ماه کاهش، در ماه جولای افزایش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که به طور کلی عرضه نفت کشورهای اوپک در مجموع در ماه جولای ۱۸۵ هزار بشکه بیشتر شده و ۰.۷ درصد بالا رفته است به گونه‌ای که فقط عربستان ۹۷ هزار بشکه روزانه به تولید نفت خود. اضافه کرده اما تولید نفت لیبی پایین آمده است‌.

اوپک همچنین اعلام کرده که هر بشکه نفت تولیدی ایران در ماه جولای ۸۴ دلار و ۵۷ سنت به فروش رسیده که نسبت به ماه قبل از آن بیش از یک درصد رشد کرده است.

این سازمان در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی تقاضای نفت برای سال جاری را نسبت به گزارش ماه قبل ۱۳۵ هزار بشکه در روز پایین‌تر ارزیابی کرده و رقم ۱۰۴. ۳ میلیون بشکه را مطرح کرده است و دلیل آن هم پیش بینی کاهش تقاضای نفت از سوی چین عنوان شده است.

به طور کلی هر بشکه نفت تولیدی کشورهای عضو اوپک در ماه جولای با قیمت متوسط ۸۴ دلار و ۴۳ سنت به فروش رسیده که از متوسط قیمت نفت کشورمان کمتر بوده است.