تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3745853
شناسه : 3745853
تاریخ :
فیلم کوتاه تامینا به سه جشنواره خارجی رفت اقتصاد ایران: فیلم کوتاه «تامینا» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی ارحمی در آخرین حضورهای بین‌المللی خود به جشنواره‌های سینمایی متعددی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   فیلم کوتاه «تامینا» دومین ساخته مهدی ارحمی است که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم برای مهدی ارحمی از بیستمین دوره از جشنواره The Accolade Global Film آمریکا شد و در سیزدهمین دوره جشنواره best shorts سن دیه‌گوی آمریکا نیز جایزه بهترین فیلم را کسب کرده است. همچنین در هفتمین جشنواره فیلم در بوستون آمریکا نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شده است که اواخر شهریور برگزار می‌شود.

این اثر کوتاه در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شیملای هند که اواخر مرداد برگزار می‌شود، از بین ۱۶۰۰ فیلم برای حضور در بخش مسابقه بهترین فیلم، منتخب شده است.

مأموریت این جشنواره نمایش بهترین آثار سینمای جهان و ایجاد ذائقه برای سینمای خوب در بین جوانان و ایجاد بستری برای فیلمسازان مستقل عنوان شده است.

فیلم کوتاه داستانی «تامینا» در هفتمین جشنواره فیلم کوتاه آسیا که به عنوان بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند در شرق هند شناخته می‌شود، ششمین جشنواره duemila30 - میلان ایتالیا در بخش مسابقه، دومین جشنواره فیلم تایگای روسیه، اولین جشنواره DoWIFF - اکراین، حضور دارد.

فیلم کوتاه «تامینا» بر اساس طرح مشترکی از فراز مقدم و مهدی ارحمی، داستان دختری را روایت می‌کند که به دلیل شرایط سخت اقتصادی مجبور به کار در یک غسالخانه می‌شود و … .

زهرا بهروزمنش، مرجان خاکساری، بهراد سلاح‌ورزی، دلسا خروش، سعید سالمی، راحله حیدری و توران رمضانی گروه بازیگران این فیلم کوتاه هستند. پخش بین المللی این فیلم کوتاه بر عهده گروه پخش «RH فیلم» است.