تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744986
شناسه : 3744986
تاریخ :
رحمان عموزاد به مدال نقره المپیک رسید اقتصاد ایران: رحمان عموزاد ملی‌پوش تیم ملی کشتی آزاد در مرحله فینال از حریف ژاپنی خود شکست خورد و به نشان نقره رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مرحله فینال وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس ظهر امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه بین رحمان عموزاد از ایران و «کیکوکا» از ژاپن برگزار شد که در پایان حریف ژاپنی به پیروزی رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان که در اوج آمادگی به سر می‌برد در دور نخست ابتدا ۸ بر صفر «زین ردرفورد» قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم ۲۰۲۳ جهان از آمریکا را برد و در دومین مبارزه نیز ۱۱ بر صفر از سد «اسلام دودایف» کشتی‌گیر روسی‌الاصل آلبانی گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

ملی پوش ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف «اسماعیل موسوکایف» کشتی گیر روسی‌الاصل مجارستان و دارنده مدال طلای جهان رفت و در همان وقت اول حریف خود را با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و فینالیست شد.

عموزاد در فینال به مصاف «کیکوکا» از ژاپن رفت که در یک دیدار نفس‌گیر مغلوب حریف ژاپنی خود شد و با نتیجه ۱۰ بر سه شکست خورد و به نشان نقره المپیک رسید.

کشتی آزاد ایران پیش از این توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب دو مدال نقره شده بود. حالا این سومین مدال نقره برای کشتی آزاد است که توسط رحمان عموزاد به دست آمد.