تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3744845
شناسه : 3744845
تاریخ :
آزمایش ۸ خودروی خودران سطح ۴ در هنگ کنگ اقتصاد ایران: هنگ کنگ به عنوان بخشی از یک پروژه ۱۶.۳ میلیون دلاری برای پیشبرد فناوری بدون راننده، مشغول آزمایش ۸ خودروی خودران است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، پیشرفت این پروژه با تحولات در چین و جهان هماهنگ است. پیش بینی می شود در آینده نزدیک افراد شانس بیشتری برای تجربه سواری در این خودروها داشته باشند.

تست ۸ خودروی خودران در هنگ کنگ نتایج رضایتبخشی را در پی داشته و این فناوری به سطح ۴ کنترل وسیله نقلیه بدون راننده دست یافته است. وسایل نقلیه مذکور می توانند بیشتر فعالیت های رانندگی را انجام دهند و پیش بینی می شود افراد فرصت بیشتری برای استفاده از خودروهای خودران درآینده داشته باشند.

به گفته لام سای هونگ وزیر حمل ونقل و لجستیک هنگ کنگ، دولت این کشور تحت برنامه «صندوق ترافیک هوشمند» ۷.۷ میلیون دلار در توسعه خودروهای خودران و ۸.۶ میلیون دلار دیگر در فناوری های اینترنت وسایل نقلیه(IoV) اختصاص داده است.

اینترنت وسایل نقلیه شامل شبکه ای از خودروهای خودران متصل به اینترنت است که از سیستم ابر رایانشی برای اشتراک گذاری داده های موقعیت مکانی و اطلاعات درباره محیط اطراف آنها از جمله واحدهای کنار جاده ای، عابران پیاده و ساختمان ها استفاده می کنند.