تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744570
شناسه : 3744570
تاریخ :
نایب قهرمانی ایران در تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: تیم ملی تکواندو ایران با چهار نماینده و چهار مدال رنگارنگ در المپیک سی و سوم اتفاقی تاریخی در پاریس رقم زد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندو ایران که نخستین بار با چهار تکواندوکار در هر دو بخش مردان و زنان در این دوره از بازی‌های المپیک شرکت کرده بود، با کسب چهار مدال رنگارنگ دست به کار بزرگی زد و رکورد تاریخی را نه تنها در تکواندو که در ورزش ایران ثبت کرد.

 
موفقیت صد درصدی یک تیم ورزشی آن هم در بازی‌های المپیک اتفاقی نادر و بی سابقه در ورزش کشورمان بود که تکواندو ایران موفق به ثبت آن شد. در رشته تکواندو هم تنها تیم ایران بود که توسط هر چهار نماینده خود به مدال دست یافت. 
 
تکواندوکاران ملی پوش کشورمان که در هر چهار وزن با قرعه سختی مواجه شده بودند، بدون توجه به نام و عنوان رقبا، یکی بعد از دیگری حریفان خود با عناوین جهانی و المپیک را شکست داده و دست به کار بزرگی زده و موفق به کسب یک مدال طلا توسط آرین سلیمی، دو نقره توسط مهران برخورداری و ناهید کیانی و یک مدال برنز توسط مبینا نعمت زاده شدند. 
 
با این نتیجه در مجموع مدال‌های رشته تکواندو تیم ملی عنوان دومی را کسب کرد. کره جنوبی با دو طلا و یک برنز در جای نخست ایستاد و تونس با یک طلا و یک برنز سوم شد.
 
تیم ملی تکواندو مردان با هدایت مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمانزاده و مهرداد یوسفی به عنوان مربی و تیم ملی بانوان با هدایت مینو مداح و مربیگری مهروز ساعی در این دوره از مسابقات تاریخ سازی کرد. هادی ساعی رئیس فدراسیون و اصغر رحیمی مدیر فنی تیم‌ها به عنوان سرپرست تیم ملی تکواندو را در این مسابقات همراهی می‌کردند.