تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3744314
شناسه : 3744314
تاریخ :
چرخش نگرانی بازارنفت از رکود آمریکا به تنش خاورمیانه اقتصاد ایران: نگرانی بازار نفت از رکود آمریکا کم شده و حالا نگرانی از تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را بالا برده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   پس از اینکه آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا منتشر شد و سیاست‌گذاران فدرال رزرو هم نشانه‌هایی از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از خود نشان دادند، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت.نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه که می‌تواند عرضه نفت را دچار اختلال کند هم عامل دیگری برای افزایش قیمت نفت بوده است.هر بشکه نفت برنت با 50 سنت افزایش 79.66 دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با 65 سنت افزایش 76.84 دلار معامله شد.قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 3.5 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد افزایش یافته است.

تحلیلگر بازار نفت، دنیس کیسلر می‌گوید، قیمت نفت در حال بهبود است زیرا به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلتیکی هنوز عاملی موثری‌ست و نگرانی در مورد رکود، آرام‌تر یا حداقل فعلا آرام‌تر شده است.»سه سیاست‌مدار فدرال رزرو گفته‌اند که اطمینان بیشتری دارند که تورم به اندازه‌ای برای کاهش نرخ بهره لازم است، پایین‌ آمده است. کاهش بیش از انتظار در آمار بیکاری آمریکا هم به افزایش قیمت نفت کمک کرد.تعداد آمریکایی که درخواست مزیت‌های بیکاری پر کردند هفته گذشته بیش از انتظار کاهش یافته و این نشان‌دهنده این موضوع است که نگرانی‌ها در مورد بازار کار در حال رنگ باختن است. از طرفی، ارزش دلار هم که 3 روز افزایشی بود 0.136 درصد پایین آمده است. هر چه ارزش دلار کمتر می‌شود تقاضا برای خرید نفت که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، بیشتر می‌شود.