تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3744164
شناسه : 3744164
تاریخ :
استقرار ۳۳۰۰ واحد صنعتی کوچک در آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:این استان با استقرار سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عبدالحمید سرتیپی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اثربخشی صنایع کوچک در اقتصاد کشور افزود: مطابق تجربه کشورهای موفق، توسعه صنایع کوچک در زمان گذار صنعتی، منجر به اشتغال پایدار بویژه در نواحی صنعتی و روستاها شده و یکی از راهکارهای جدی برای اشتغال زایی در حوزه تولید است.

وی اعلام کرد: این استان با استقرار سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طبق تعاریف سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) کارگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال، کوچک محسوب می‌شوند؛ ادامه داد: با احتساب این تعریف غیر واحدهای صنعتی، بالغ بر ۳۵ هزار صنوف تولیدی استان نیز در گروه صنایع کوچک قرار می‌گیرند.

سرتیپی اضافه کرد: بر اساس اعلام این نهاد بین المللی به طور متوسط سه نفر به ازای هرکارگاه تولیدی صنفی مدنظر قرار می‌گیرد که در این صورت شاهد اشتغال بیش از یکصد هزار نفر، تنها در بخش اصناف تولیدی استان هستیم.

سرپرست اداره کل صمت استان تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد صنایع کوچک استان و همچنین آسیب پذیری این بخش از صنایع نسبت به صنایع متوسط و بزرگ در فراز و نشیبهای اقتصادی، مصمم به حمایت از آنها در چارچوب تعاریف قانونی نظیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستیم.