تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3743818
شناسه : 3743818
تاریخ :
در خودروهای الکتریکی؛ بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان از غرب جلو زد اقتصاد ایران: نتایج بررسی‌ها نشان داد که بازار خودروی چین به نقطه عطفی دست می‌یابد زیرا خودروهای برقی و هیبریدی نیمی از فروش ماه جولای را شامل شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، داده‌های صنعتی نشان داد که نیمی از تمام وسایل نقلیه فروخته شده چین در ماه جولای، خودروهای الکتریکی جدید یا پلاگین هیبریدی بودند و این نقطه عطفی است که نشان می‌دهد بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان تا چه حد از همتایان غربی در پذیرش خودروهای الکتریکی جلوتر بوده است.

داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودروهای به اصطلاح انرژی نو در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافت و رکورد ۵۰.۷ درصد از فروش خودرو را به خود اختصاص داد.

فروش خودروهای انرژی نو تنها ۷ درصد از کل فروش خودرو در چین را سه سال پیش تشکیل می‌داد، اما سرمایه‌گذاری‌های سنگین آن در زنجیره‌های تامین خودروهای برقی باعث رشد صنعت داخلی خودروهای برقی شده است و بسیاری از برندهای معتبر خارجی را به تلاش برای جبران وادارکرده است. در مقابل، بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، سهم فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال جاری به ۱۸ درصد رسیده است.

سرعت رشد خودروهای انرژی نو در چین از افزایش ۲۸.۶ درصدی در ژوئن شتاب گرفت. فروش خودروهای برقی در جولای ۱۴.۳ درصد افزایش یافت که نسبت به رشد ۹.۹ درصدی در ماه ژوئن افزایش یافت.

رشد قابل توجه در فروش خودروهای انرژی نو به برخی از برندهای محلی از جمله بی‌وای‌دی و لی آتو کمک کرد تا رکوردهای فروش ماهانه جدیدی را در ماه جولای ثبت کنند. اما فروش کلی خودروهای داخلی ۳.۱ درصد کاهش یافت و برای چهارمین ماه متوالی با کاهش اعتماد مصرف‌کننده همراه شد زیرا اقتصاد با توجه به بحران طولانی‌مدت در بازار املاک تلاش می‌کند تا شتاب بگیرد.

ضعف در بازار خودرو، باعث شد که یارانه‌های نقدی برای خرید خودرو دو برابر ‌شود. علاوه بر این، برخی از شهرهایی که خرید خودرو را محدود کرده‌اند، برای کاهش محدودیت‌ها تلاش کرده‌اند. جنگ طولانی قیمتی که شاهد سیل رقابت برندهای داخلی بر روی مدل‌های جدیدتر و ارزان‌تر بود نیز در حال کاهش است، زیرا خودروسازان به دنبال محافظت از سود هستند و انتظار تثبیت بیشتر در ماه‌های آگوست و سپتامبر را دارند. شرکت بزرگ خودروهای برقی چین بی‌وای‌دی در ماه جولای به ارائه تخفیف‌ها ادامه داد، اما با شدت کمتری نسبت به نیمه اول بود.

رویترز گزارش کرد کارشناسان اظهار کردند که صادرات خودرو در ماه جولای نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است که از ۲۸ درصد افزایش در ژوئن کاهش یافته است، زیرا خودروهای الکتریکی ساخت چین برای تعرفه‌های موقت اتحادیه اروپا آماده می‌شوند.