تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3743395
شناسه : 3743395
تاریخ :
خودروهای برقی سریعتر از تلفن‌همراه شارژ می‌شوند! اقتصاد ایران: عملکرد استثنایی باتری‌های لیتیومی شرکت فورج موجب شده است تا خودروهای برقی با فناوری شارژ سریع این شرکت تنها ظرف ۱۰ دقیقه شارژ شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شرکت فورج باتری(Forge Battery) با هدف تغییر شکل چشم انداز فناوری خودروهای الکتریکی(EV) به طور رسمی فناوری پیشگامانه باتری‌های لیتیوم-یون خود موسوم به «نسل 1.1 سوپرسل» را معرفی کرده است که به نظر می‌رسد با تقاضای زیادی مواجه شود.

پائول لیچی مدیر عامل این شرکت گفت: باتری فورج اشتیاق زیادی را از سوی مشتریان دریافت کرده است.

این سلول‌های باتری لیتیوم یونی استوانه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های مهم پیش روی صنعت خودروهای الکتریکی که چگالی انرژی و زمان شارژ هستند، توسعه یافته‌اند.

این شرکت تاکید کرد: فورج باتری انتظار دارد سلول‌های آن طول عمر استاندارد صنعتی مناسب برای بازارهای مشتریان هدف مورد نظر خود را که شامل کامیون‌های برقی، وسایل نقلیه الکتریکی، موتورسیکلت‌های برقی و وسایل نقلیه هوافضا است، برآورده کند یا حتی از آن فراتر رود.

چگالی انرژی بالا، شارژ سریع باتری وسایل نقلیه برقی

باتری نسل 1.1 سوپرسل با انرژی ویژه تایید شده 300 وات‌ساعت بر کیلوگرم بدون کاهش عمر چرخه ارائه می‌شود. این به طور قابل توجهی از قابلیت‌های استاندارد قبلی فراتر رفته است.

شرکت فورج باتری انتظار دارد این باتری از اهداف چگالی انرژی تعیین شده توسط کنسرسیوم باتری پیشرفته ایالات متحده(USABC) بهتر عمل کند.

این چگالی انرژی بالا به معنای برد بیشتری برای وسایل نقلیه الکتریکی است که به کاهش اضطراب صاحبان خودروهای برقی و مشکل رایجی که با خودروهای الکتریکی خود دارند، کمک می‌کند.

علاوه بر این، توانایی شارژ سریع سوپرسل کاملاً قابل توجه است، چرا که تنها در 10 دقیقه می‌تواند به شارژ کامل برسد. علاوه بر این، این موفقیتی است که بدون به خطر انداختن طول عمر باتری به دست آمده است.

این باتری همچنین گواهینامه‌های UN 38.3 و UL 1642 را دریافت کرده است که تأیید می‌کند این سلول‌ها با بالاترین استانداردهای ایمنی مطابقت دارند.

فناوری نانو پوشش زره اتمی

دلیل اصلی عملکرد قابل توجه سوپرسل، فناوری نانو پوشش انحصاری آن موسوم به «زره اتمی»(Atomic Armor) است که لایه نازکی است که بر روی آند و کاتد باتری اعمال می‌شود و استفاده از آندهای با محتوای سیلیکون بالا را تسهیل می‌کند و در عین حال امکان کار در ولتاژهای بالاتر را نیز فراهم می‌کند.

در نتیجه، سلول باتری نه تنها چگالی انرژی قابل توجهی را فراهم می‌کند، بلکه ظرفیت خود را در طول چرخه‌های شارژ متعدد حفظ می‌کند.

باربارا هیوز معاون ذخیره انرژی در شرکت فورج می‌گوید: سوپرسل‌های پرانرژی فورج باتری از نظر چگالی و ظرفیت انرژی از آنهایی که در حال حاضر در بازار هستند، پیشی می‌گیرند که نتیجه استفاده از مواد پوشش‌داده‌شده با زره اتمی است.

برنامه‌های کاربردی گسترده

سازگاری نسل 1.1 سوپرسل در طیف گسترده‌ای از کاربردها آشکار است. همچنین این شرکت اطمینان دارد که وسایل نقلیه الکتریکی با استفاده از سلول باتری آن برای سال‌های زیادی در آینده به کار خود ادامه خواهند داد.

نسل 1.1 سوپرسل علاوه بر مشخصات فنی قابل توجه خود، با تاکید بر مقرون به صرفه بودن توسعه یافته است.

طبق گفته شرکت سازنده، این باتری می‌تواند با هزینه‌ای 20 درصد کمتر در ازای هر کیلووات‌ساعت نسبت به معیارهای رایج این صنعت تولید شود.

این شرکت اکنون برنامه‌های خود را برای ساخت یک کارخانه بزرگ فاش کرده است.

این شرکت در پایان گفت: فورج باتری انتظار دارد تولید تجاری سوپرسل‌های خود را در یک کارخانه بزرگ در کارولینای شمالی در سال 2026 آغاز کند.