تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3743095
شناسه : 3743095
تاریخ :
برنامه‌های موکب زینبیه در اربعین/ خدمات ویژه به زائران خانم اقتصاد ایران: رییس قرارگاه موکب زینبیه گفت: مسائل محیطی و مشکلاتی که برای زائران خانم در موکب مهم است را جهت تأمین رفاه بیشتر پیش‌بینی کرده و امکانات را فراهم کرده ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران، با اشاره به اینکه سومین سال است که به زائران اباعبدالله علیه‌السلام خدمت می‌کنند، اظهار داشت: موکب زینبیه در شهر کربلا عمود ۱۴۰۳ برپا می‌شود و بیش از چند هفته است درگیر جمع‌آوری وسایل مورد نیاز برای برپایی موکب زینبیه در ایام اربعین هستیم که به شهر کربلا ارسال کنیم.

وی افزود: تفاوتی که امسال با سال گذشته دارد این است که ما توانستیم تجهیزات بیشتری را فراهم کنیم و موضوعاتی مانند گرمای محیط و مشکلاتی که برای زائر خانم در موکب مهم است را جهت تأمین رفاه بیشتر پیش‌بینی و احصاء کردیم. برای این منظور امکانات بیشتری با خودمان همراه کرده‌ایم.

تنهایی با تاکید بر اینکه موکب زینبیه فقط مختص بانوان است، اظهار داشت: همه کسانی که تجربه اربعین و طی طریق را دارند می‌دانند که معمولاً فرزند خانواده معمولاً در کالسکه می‌نشیند و با پدر و مادر در مسیر حرکت می‌کند. ولی وقتی به اولین توقف‌گاه می‌رسند کودک که به اندازه کافی استراحت کرده و خسته نیست می‌خواهد بازی کند. در حالی که پدر به استراحت نیاز دارند و عملاً مادر زمانی برای استراحت ندارد.

وی در این رابطه گفت: مهم‌ترین کاری که ما کردیم این بود که سعی کردیم حسینیه کودک موکب را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بنا کنیم که زائر جای مناسبی برای کودکانشان داشته باشند.

رئیس قرارگاه زینبیه اظهار داشت: نکته مهم برای ما امنیت زائر است. ما سعی کردیم که به لحاظ بسته‌بودن محیط برای بانوان و احساس امنیت در محل استراحت آنان رو ملزومات را پیش‌بینی و فراهم کنیم تا بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای زائران باشیم.