تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3742619
شناسه : 3742619
تاریخ :
هت‌تریک کشتی فرنگی کامل نشد؛ مدال نقره المپیک به علیرضا مهمدی رسید اقتصاد ایران: علیرضا مهمدی ملی پوش کشتی فرنگی در مبارزه فینال المپیک سی و سوم تن به شکست داد تا سومین مدال تیم ملی در این دوره به نقره تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۹ امروز به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت ایران) مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم پیگیری شد که علیرضا مُهمدی با شکست در فینال ۸۷ کیلو به مدال نقره دست یافت. 

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور داشتند، علیرضا مُهمدی در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک طرفه با نتیجه ۹‌ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله هم ضمن ارائه نمایشی دلچسب مقابل کولینیچ از لهستان که موفق به شکست دادن علی چنگیز، قهرمان جهان از ترکیه شده بود، با برتری ۱۰ بر یک گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

مهمدی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ژان بلنیوک،‌ قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذاشت و فینالیست شد. نماینده کشورمان در فینال با نتیجه ۷ بر صفر مقابل سمن نوویکوف از بلغارستان شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

پیش از این سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ به مدال طلا دست یافته بودند. امین میرزاده هم در ۱۳۰ کیلو نشان برنز را به گردن آویخته بود.