تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3742124
شناسه : 3742124
تاریخ :
لزوم درآمدزایی ۶ میلیارد یورویی ایران از "گردشگری سلامت" اقتصاد ایران: رییس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: در ماده ۷۲ برنامه هفتم دولت باید یک میلیارد یورو از محل صادرات تجهیزات پزشکی و سالانه ۶ میلیارد یورو از محل گردشگری سلامت درآمد کسب کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی IPH2024 توسط انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از تاریخ 17 لغایت 19 مرداد ماه 1403 در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور برگزار می‌شود، فرصت مناسبی جهت توسعه مناسبات بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های خدمات درمانی کشور فراهم ساخته و می‌تواند مورد بهره‌برداری فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت قرار گیرد.

دکتر محمدعلی محسنی بندپی؛ رییس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اظهار کرد: ما در ایران بستر خوبی برای گردشگری سلامت داریم حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و کادر درمان و زیرساخت‌های خوب در بخش خصوصی و دولتی و تعرفه پایین ایران نسبت به کشورهای دیگر، تجهیزات پزشکی و قیمت ارزان و بستر فرهنگی و دینی مشترک بین کشورهای اسلامی فاکتورهای بسیار غنی برای توسعه گردشگری است.

وی گفت: در قانون برنامه هفتم برای نخستین بار فصل 17 منحصر به گردشگری است  که اهداف کمی و کیفی برای دولت دارد. در فصل 14 تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت تعیین کرده است.

وی گفت: دکتر پزشکیان گفتند که ما نیاز به برنامه جدید نداریم. در ماده 72 برنامه هفتم دولت باید یک میلیارد یورو از محل صادرات تجهیزات پزشکی و سالانه 6 میلیارد یورو از محل گردشگری سلامت درآمد کسب کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: گردشگری سلامت به معنی وزارت گردشگری و سلامت است. اگر هر گردشگر سلامت 5 هزار یورو درآمد داشته باشد ما بایستی 1.2 میلیون گردشگر واقعی داشته باشیم که وزارت خارجه آن را تأیید کند.

وی گفت: اصل 44 قانون اساسی باید از مظلومیت خارج شود و امروز همه کارهای ما دولتی شده و بخش خصوصی نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام/