تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3742034
شناسه : 3742034
تاریخ :
اثرات ویژه ایجاد بندر مکران بر توسعه اقتصاد دریامحور اقتصاد ایران: عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث مجتمع بزرگ بندری مکران، محرومیت‌ زدایی و توسعه معیشت ساحل‌نشینان، توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور و ایجاد قطب‌های توسعه دریایی در سواحل و پسکرانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی فتحی با بیان این مطلب اظهار داشت: این پروژه عمرانی-اقتصادی است و از طریق بخش دولتی مدنظر گرفته شده و موجب ارتقای شاخص بنادر محلی و تقویت زیرساخت های مردمی حوزه اقتصادی منطقه و کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، شورای توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رییس‌ جمهوری تشکیل و اقدامات اساسی در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه همه جانبه این منطقه در دستور کار دولت  قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان به عنوان بندری برای نسل آینده با رویکرد پدافند غیرعامل و محرومیت‌زدایی سواحل مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت، افزود: پس از اخذ مصوبه ایجاد بندر بزرگ مکران در دومین جلسه شورای توسعه سواحل مکران، تفاهمنامه فی مابین وزارت راه و شهر سازی و وزارت نفت مبنی بر واگذاری ۱۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی تحت بهره‌برداری شرکت ملی نفت ایران واقع در منطقه کوه مبارک به سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد.

فتحی در مورد تاثیرات مهم ایجاد مجتمع بندری مکران، تشریح کرد: محرومیت‌زدایی سواحل مکران، توسعه معیشت ساحل‌نشینان، توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور در منطقه و ایجاد قطب‌های توسعه دریایی در سواحل و پسکرانه‌ها از جمله مهم‌ترین تاثیرات اجرای پروژه مجتمع بندری مکران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

وی درباره اهم اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ایجاد مجتمع بندری مکران، بیان کرد: ساخت اسکله جهت پهلوگیری بارج‌های ۵۰۰۰ تنی و لنج‌های ۴۰۰ تنی، نصب دو فروند رمپ چند منظوره، آسفالت مسیرهای دسترسی، استقرار اداره بندر، گمرک، و برج کنترل دریایی از جمله مواردی است که می‌توان نام برد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: احداث دیوار پیرامونی و واگذاری اراضی پشتیبانی به بخش خصوصی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.