تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3741820
شناسه : 3741820
تاریخ :
رئیس سازمان نظام پزشکی تشریح کرد: اولویت‌ های کاری وزیر بهداشت دولت چهاردهم اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اولویت های کاری وزیر بهداشت دولت چهاردهم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد رئیس زاده، در بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری، گفت: عضوی از جامعه پزشکی سکان مسئولیت بسیار مهم اجرایی در کشور را به عهده گرفتند، وظیفه همه ما است چه در بهداشت و درمان و چه در سایر عرصه‌ها، به رئیس جمهور کمک کنیم تا ایشان موفق باشند که این کار موفقیت نظام و کشور و سربلندی جامعه پزشکی خواهد بود.

وی افزود: انتظار داریم وزیر بهداشت دولت چهاردهم که در روزهای آینده مستقر خواهند شد، با کمک نمایندگان مجلس ۲ تا ۳ اولویت مهم را نصب العین خود قرار دهد تا وضعیت موجود را ارتقا دهیم.

رئیس زاده اظهار داشت: توجه ویژه به اسناد و قوانین بالادستی، اولویت دادن به بهداشت و تقویت شبکه، اهتمام جدی برای رفع مشکلات نیروی انسانی حوزه سلامت و درمان، کاهش نگرانی جامعه جوان پزشکی از جمله مهاجرت، خودکشی و تسهیل فضای کسب و کار و تعرفه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که وزیر بهداشت دولت چهاردهم باید به آن توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: رفع این مشکلات حتماً در توان دولت فعلی است و به هیچ عنوان چیزی نیست که قابل حل نباشد، به عبارتی توجه لازم دارد که این کار صورت نمی‌گیرد.

رئیس زاده ادامه داد: همه ۳۶۰ هزار عضو سازمان نظام پزشکی برای موفقیت رئیس جمهور در همه عرصه‌ها حداکثر تلاش خود را خواهند کرد.

وی تاکید کرد: به جدی پیگیر موضوعاتی مانند نسخه الکترونیک، پذیرش نسخ اپتومتریست ها و ادامه تحصیل این افراد خواهیم بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: مراقب اصلی و سلامتی چشم بر عهده اپتومتریست ها است و امیدواریم این رشته پزشکی روز به روز پیشرفت کند و همگام با مرزهای علمی دنیا، خدمت به مردم ارائه شود.