تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741407
شناسه : 3741407
تاریخ :
رئیس فدراسیون والیبال: پیمان اکبری جزوگزینه‌های کادر فنی تیم ملی است اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به پیگیری مذاکرات این فدراسیون برای تعیین تکلیف هدایت تیم ملی، گفت که با مربی درجه دوقرارداد نمی‌بندیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در نشست خبری در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران و رقابت با تیم ژاپن برای انتخاب سرمربی گفت: متاسفانه شرایط برای مذاکره کمی سخت شده است و علاوه بر شرایط مالی، کار برای مذاکره کمی دشوار شده است. البته فکر می کنم تا چند روز دیگر دوباره اوضاع بهتر خواهد شد.

مذاکره با مربیانی که ۵ نفرشان جزو بهترین های جهان هستند

وی گفت: فیلیپ بلین با یکی از تیم های باشگاهی کره به توافق رسیده است. با ۶ گزینه در حال مذاکره هستیم که به غیر از یک نفر آنها فکر می کنم همگی جز بهترین ها هستند. متاسفانه ما در والیبال پسرفت کردیم اما ژاپن خیلی پیشرفت کرده است.

الگوبرداری از طرح های زمان یزدانی خرم

تقوی گفت: یزدانی خرم والیبال را از صفر ساخت و کارش از ما سخت تر بود، ما والیبال تضعیف شده داریم اما او از هیچ والیبال را ساخت.در کجای دنیا تیم های والیبال نوجوانان و جوانان قهرمان و نایب قهرمان آسیا و جهان می شوند. ما در گذشته نسلی داشتیم که در تمامی مسابقات از آنها استفاده می کردیم. جانشین پروری معضل جدی در والیبال است. یزدانی خرم طرح های خوبی داشت و ما هم براساس آن هرم طلایی طراحی کردیم تا ساختارسازی کنیم.

نمی توانیم از پتانسیل های مان استفاده کنیم

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: ما پتانسیل داریم اما نمی توانیم از آن به درستی استفاده کنیم. در عرصه تیم ملی بزرگسالان تضعیف شدیم و باید آن را تقویت کنیم. ما فقط مربی تمرین دهنده نمی خواهیم، باید تیمی کامل در اختیار داشته باشیم که ۴ سال به او زمان دهیم. تشکیل تیم ملی ب اهمیت زیادی برای ما دارد.

حلقه ای که در بزرگسالان گم شده است

وی ادامه داد: همیشه به ما می گویند چرا رده نوجوانان و قهرمانان به موفقیت می رسد اما تیم ملی نه، به این خاطر است که در رده پایه هر دو سال یک بار نسل تغییر می کند اما در رده بزرگسالان این اتفاق رخ نمی دهد. این حلقه در رده بزرگسالان گم شده است، ما باید یک تیم ملی ب داشته باشیم که فقط تمرین کننده نباشد و به مسابقات مختلف اعزام شود. اما این برنامه در کوتاه مدت جواب نمی دهد و به یک برنامه بلند مدت زیاد داریم.

با مربی درجه دو قرارداد نمی بندیم

تقوی در واکنش به اینکه انتخاب یک مربی که قرارداد باشگاهی داشته باشد برای تیم ملی درست نیست بیان کرد: سراغ هر مربی بزرگ دنیا برویم حداقل امسال با یک تیم باشگاهی قرارداد دارد. راه حلش این است که یک دستیار درجه یک بگذاریم که امسال بیاید در ایران مستقر باشد. اعتقاد نداریم بخاطر قرارداد باشگاهی یک ساله، یک مربی درجه دو بیاوریم. اگر بخواهیم مربی درجه دو بیاوریم یک مربی ایرانی می‌آورم.

منع فعالیت باشگاهی برای سرمربی جدید تیم ملی

وی افزود: به هر مربی هم که مذاکره کرده‌ام، گفته‌ام از سال آینده نمی‌توانید با تیم باشگاهی قرارداد ببنیدید. ما امادگی این را داریم قیمت بالاتری پیشنهاد بدهیم.

مربی تحمیلی نمی پذیرم

رییس فدراسیون والیبال گفت: دو مربی را فضای رسانه به ما تحمیل می کند که با آنها مذاکره کنم، اما من اجازه نمی دهم این اتفاق بیافتد. من آدمی نیستم که اجازه بدهم کسی را به من تحمیل کنند. شاید اگر رسانه ها این دو نفر را مطرح نمی کردند با آنها وارد مذاکره می شدم اما الان نه. جلسه مشورتی هم برگزار نخواهم کرد. ما در والیبال نیاز به همدلی داریم. ما در گذشته یادمان رفت که اگر مربی ایرانی می بازد همه ما می بازیم. نگاهمان این است که وفاق و همدلی را در والیبال وارد کنیم. نظر فنی همه افراد را می گیریم، دوستی و دشمنی هم با کسی نداریم.

بازیکن نوجوانی که قرارداد میلیاردی بست

تقوی در واکنش به این موضوع که برخی می گویند بازیکنان تیم ملی از نظر فرهنگی خوب برخورد نمی کند، گفت: ما به این بازیکنان چه چیزی دادیم؟؟! بازیکنان نوجوان دو سال در اردو بودند و مدام به تیم های مختلف می رفتند، این بازیکنان در کنار خانواده، دوستان خود نبودند، به مدرسه نرفتند و از نظر ذهنی روی آنها کار نکردیم. یک نوجوانان گمنام را به تیم ملی آوردیم که همه نگاه ها روی او رفت و پس از آن قرارداد میلیاردی بست. نتیجه اش همین شد.

استفاده از روانشناس در کنار تیم های پایه

من از تیم قبل هستم و درست است که تصمیم گیرنده نبودم اما در تیم قبل بودم و نمی خواهم خودم را مقصر ندانم، اما الان برای تیم پایه برنامه داریم. تصمیم گرفتیم یک روانشناس متخصص در کنار تیم های پایه داشته باشیم تا بتواند از نظر ذهنی روی این بازیکنان کار کند.

دریافت برنامه چهارساله از سه مربی

رئیس فدراسیون‌والیبال در واکنش به اینکه سرمربی تیم ملی باید متناسب با والیبال ایران باشد، بیان کرد: انتخابمان هم نباید تحت فشار باشد. بعضی از عزیزان به من فشار می‌آورند با دو نفر مذاکره کنم اما با آنها مذاکره نکردم نه اینکه خوب نیستند شاید بعدا با آنها مذاکره کنم. از طرفی سه نفر از مربیان بزرگ برنامه ۴ ساله فرستاده‌اند. باید ببینیم انتقال نسل مهم است یا ارتقا نسل.

تصمیم نهایی تا ۱۵ شهریور

وی خاطرنشان کرد: البته دستمان خیلی هم باز نیست. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانستم بیاورم و در خیلی از فاکتورها اول بود در همین چند روز اخیر گفت خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند بیایم. دو نفر از عزیزان را به مرحله مالی هم رسانده‌ایم و به بقیه هم می‌گویم در حال مذاکره با سایر گزینه هستیم چون زمان نداریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم به قولی که داده‌ایم تا ۱۵ شهریور عمل و مربی را انتخاب کنیم.

برنامه هشت ساله برای زیر ساخت ها

تقوی در مورد تجهیز کردن زیرساخت های والیبال گفت: ما در گذشته برای زیرساخت هزینه نکردیم و در دورانی که میلیاردها تومان برای لباس هزینه می کردیم، پول ندادیم ساختمان بخریم. باید این اشتباهات را بپذیریم. من در دوره قبل بودم و به اندازه خودم اشتباهات را قبول دارم. من در مورد سالن ۱۲ هزار نفر با وزیر صحبت کردم، اما مشکل ما کلان تر است و یک برنامه ۸ ساله برای آن داریم و تا هر زمان که بودیم آن را ادامه می دهیم. الان به یک زمین، ساختمان و سالن جدید نیاز داریم. سالنی که الان در اختیار داریم خیلی خوب است و خیلی از تیم های لیگ برتری و تیم های دیگر دوست دارند در این سالن بازی کنند اما این سالن کافی نیست. نیاز به یک سالن اختصاصی برای والیبال داریم اما الان وقتش نیست، چون اولویت من الان تیم ملی است.

انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان با پیشنهاد مربی سابق تیم ملی مردان

تقوی در مورد انتخاب "لی دو هی" سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: ما در مورد تیم ملی والیبال بانوان مشکلات زیادی داریم، تیم در رنکینگ پایین قرار دارد، مشکلات اقتصادی و سیاسی بیشتری دارد وبه خاطر تبلیغات نادرست دنیا به خاطر این تیم چالش زیادی داریم. ضمن اینکه تعداد مربیان خوب کمتری در بخش زنان داریم. آقای پارک مربی سابق تیم ملی این مربی را به ما پیشنهاد داد. ما ابتدا به دنبال مربی کوبایی بودیم. او مربی کره ای است که از نظر رنکینگ جایگاه بالاتری از ما دارد.

نمی توانیم از «لی» تعریف کنیم

وی گفت: امروز از نظر مسائل فنی نمی توانیم از لی تعریف کنیم. از نظر شخصیتی او بسیار قابل احترام است. اما از نظر فنی فعلا مثل هندوانه سربسته است. همه تیم ها زیر نظر او هستند. لی ۶ ماه اول سال با تیم بزرگسالان کار می کند و در ۶ ماه دوم سال کار نظارت و استعدادیابی را برعهده دارد. ضمن اینکه ما در طول دو دهه گذشته با حلقه محدود مربیان بانوان در ایران نتیجه نگرفتیم. به چه انتقاد می کنیم؟

انتخاب عادل غلامی درست و پرریسک بود

تقوی در واکنش به اینکه عادل غلامی شخصیت صمیمی با بازیکنان دارد و حضورش در رده پایه انتخاب درستی نیست، گفت: غلامی نتیجه خوبی گرفت. ایراداتی هست و با آنها موافقم و باید رفع کنیم. من تصور نمی کردم تیم عادل غلامی جزو ۴ تیم باشد. تیم زیر ۱۷ سال مسابقات جهانی دارد و بازیکن نمی دهد، تیم زیر ۱۹ سال درگیر مسابقات آسیایی هستند. با همه این مشکلات تیم خوب کار کرد. چین بسیار قوی بود ضمن اینکه شب قبل همه بازیکنان درگیر ویروس شدند. با این تفاسیر عادل غلامی تیم را به عنوان نایب قهرمانی رساند. ما از فرهاد قائمی خواستیم که به عرصه مربیگری بیاید. انتخاب عادل غلامی درست و پرریسک بود و نتیجه اش نایب قهرمانی در آسیا شد. ایرادات درست است و باید آن را رفع کنیم.

ظرفیت لیگ ۱۴ تیم نیست

رئیس فدراسیون والیبال در مورد لیگ گفت: ما در مورد لیگ نگرانی داریم. شرایط اقتصادی متفاوت شده است. روزی که دبیرکل فدراسیون والیبال شدم به همه گفتم کاری می کنم که قیمت لیگ ۵ میلیارد تومان شود، برخی این حرف را باور نکردند و گفتند ما هم از این حرف ها زدیم، اما الان سایپا حضورش را از هورسان هفت میلیارد تومان خرید. الان ظرفیت لیگ برتر ما ۱۴ تیم نیست.

بازیکن سالاری باید از بین برود

وی در واکنش به این موضوع که خشم فدراسیون به صابر کاظمی باعث شد شاکله تیم چادرملو از بین برود، گفت: پس از تغییراتی که در هیات مدیره چادرملو به وجود آمد، بودجه این تیم به یک پنجم کاهش پیدا کرد. من صابر را دوست دارم اما بازیکنی که به مردمش پشت کرد را نمی توانم نادیده بگیرم چون باید بازیکن سالاری را از بین ببرم. صابر کاظمی یک بدشانسی آورد و این بود که من شخصا از او دعوت کردم که به تیم ملی کمک کند. او پس از آن دیگر جواب نداد و گفت پدرم مریض است و در اردو حاضر نشد. تیم هم به برزیل رفت، پس از آن ما استوری او را از دبی دیدیم.

تعیین اشد مجازات برای صابر کاظمی

تقوی خاطرنشان کرد: به صورت رسمی سرمربی تیم ملی، سرپرست رئیس فدراسیون و نایب رئیس از او دعوت کردند که به تیم ملی بیاید، اما او گفت به تیم ملی نمی آیم. اعتقاد دارم باید برای صابر اشد مجازات را در نظر بگیریم و او را سه سال از والیبال محروم کنیم. این حکم باید بازدارنده باشد. جریمه ای هم در نظر نمی گیریم مگر ما نیازمند پول هستیم.

بدهی ها نسبت به دارایی ها سه برابر بود

تقوی با بیان اینکه برخی ها تلاش کردند فدراسیون والیبال پس از تغییر و تحول نتیجه نگیرد، گفت: برخی در محافل گفتند ما مطمئنیم فدراسیون تا ۱۰ سال دیگر نتیجه نمی گیرد. از دارایی ما گفتند اما از بدهی ما نگفتند. روزی که آمدم فدراسیون دارایی داشت اما ۳ و نیم برابر بدهی داخلی و خارجی هم داشت. آقایانی که می گویند فدراسیون به پشت ما می گردد، نه به پشتوانه شما نمی گردد بلکه به پشتوانه تیمی می گردد که با شما کار کردند. سعی کردیم کمترین تغییر و تحول را داشته باشیم و افراد شایسته را کنار هم جمع کنیم. نتیجه ای که تیم ملی والیبال در لیگ ملت های والیبال به دست آورد مگر نتیجه دو سه ماه کمتر ماست. تیم از سال ۲۰۱۶ به سراشیبی افتاد. ما باید جواب بدهیم، فقط شما در محافل خصوصی صحبت می کنید ما در رسانه عمومی جواب می دهیم. آقایی که می گوید والیبال مدیون ماست شما حقوق می گرفتید باید کار می کردی. مگر می شود منت بگذارید.

رقابت باید تمام شود

وی ادامه دارد: اگر دوستان بخواهند صحبت بکنند شفاف‌تر هم صحبت می‌کنیم. انتخابات است دیگر آدم می‌برد یا می‌بازد. رقابت باید تمام شود و رفاقت شروع شود.

جایگاهی که برای رئیس است

تقوی به حضورش در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا اشاره کرد و گفت: انتخابات آسیا پیش روست و یک نفر از ایران باید برای هیات رئیسه کاندیدا می‌شد. این جایگاه برای رئیس فدراسیون است. ممکن است آقای داورزنی یا خیلی‌های دیگر علاقه داشته باشند این جایگاه را داشته باشند اما جایگاه برای رئیس فدراسیون است. شاید رای هم نیاورم. دوستانی که می گویند تقوی به جای ما خودش را ثبت نام کرد، معکوس می‌گویند چون جایگاه، جایگاه رئیس فدراسیون است. به خاطر این مسائل قائله درست نکنیم من اگر ببازم در جایگاه خودم باخته‌ام اما اگر کسی دیگری برود و ببازد من دو خبط کرده‌ام.

پیمان اکبری جزوگزینه های کادر فنی تیم ملی است

تقوی در واکنش به اینکه شنیده شده پیمان اکبری و توتولو دو گزینه ثابت برای حضور در کادر فنی سرمربی جدید تیم ملی خواهند بود، گفت: از اسم پیمان اکبری بگذریم. ما نمی‌توانیم مربی جوان کم تجربه بیاوریم و در تیم ملی بزرگسالان بگذاریم تا یاد بگیرد. تیم ملی بزرگسالان جای آموزش نیست. آنهایی که می‌گویند پیمان اکبری، بهروز عطایی، فلان مربی نباشد پس چه کسی باشد؟ من باید بهترین مربیان را بگذاریم. توتولو هم جزو کمک مربیان بزرگ دنیاست. بله پیمان اکبری قطعا جزو گزینه‌های ما خواهد بود. امیر خوش خبر قطعا سرپرست خواهد بود. مربی خارجی نمی‌تواند دستیار ایرانی نخواهد چون مربی من روحیات بازیکنان را می‌شناسد. پائز اصلا روحیات بازیکنان را نمی‌شناخت و از کمک تیم فنی را قبول نمی‌کرد. ما مجموعه‌ای از مربیان را معرفی می‌کنیم که قطعا پیمان اکبری، رضا تندروان و محمد ترکاشوند جزو آنها هستند و باید از بین آن‌ها کسی را انتخاب کند.

تلاش برای بازگشت به شرایط قبل

وی اضافه کرد: ما در نقطه صفر نیستیم، فدراسیون پول و ایده و برنامه دارد و باید تلاش کنیم به شرایط قبل برگردیم. اینکه تصور کنیم چون والیبال ما از روزهای اوج فاصله دارد، مربیان بزرگ به ایران نمی‌آیند، درست نیست. ما از 3 مربی بزرگ، برنامه 4 ساله گرفته‌ایم و با یکی دو مربی به چانه زنی مسائل مالی رسیده‌ایم./منبع ؛ مهر