تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3741390
شناسه : 3741390
تاریخ :
راهبرد دولت چهاردهم اول «اقدام» و بعد «گزارش»! اقتصاد ایران: معاون اول رییس جمهور گفت: راهبرد دولت چهاردهم در مرحله اول «اقدام» و بعد از آن «ارائه گزارش» است و تا کاری به نتیجه نرسیده باشد آن را بیان نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، معاون اول رئیس جمهور در آئین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر ضرورت رسیدگی به مطالبات همه مردم از جمله مردمی که در انتخابات رأی نداده‌اند تاکید کرد و گفت:

در دولت وفاق ملی، تلاش می‌کنیم کابینه‌ای پویا، فعال و پرتلاش را تشکیل دهیم تا به خواسته‌های تمامی مردم چه آنها که رأی دادند و چه آنها که گله مند بودند و رأی ندادند، پاسخی مناسب و درخور بدهیم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار گفت: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داده شده تا مطالبات و درخواست‌های خبرنگاران که در شرایط سخت و پرمشقت فعالیت می‌کنند، پیگیری شود و هر اقدامی که لازم است از سوی دولت انجام گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های محسن منصوری، معاون اجرایی دولت سیزدهم و سرپرست سابق نهاد ریاست جمهوری گفت: این معاونت نقشی کلیدی در پیگیری امور دستگاه‌ها، برنامه‌ها و وعده‌های رئیس جمهور و پاسخگویی به مطالبات مردم دارد.

عارف در ادامه با بیان اینکه حضور دکتر قائم پناه در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری باعث رشد و تقویت این جایگاه است، گفت: تغییر در دولت چهاردهم به

معنای نفی زحمات و کارآمدی گذشتگان نیست بلکه با هدف ادامه سریع و ارتقا کار است و به همه همکاران توصیه کرده‌ام که ادامه دهنده شیوه‌های صحیح گذشته و اصلاح کننده روش‌های ناکارآمد باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دکتر قائم پناه را از دهه هفتاد و معاونت وزارت بهداشت می‌شناسد، گفت: ایشان فردی بانشاط، پرانگیزه، جوان و وفادار به همه آرمان‌های والای انقلاب و اسلام و کارشناسی برجسته و متدین است و از ایشان بخاطر پذیرش این سمت و از دکتر پزشکیان به خاطر انتخاب ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم خودش را مکلف به انجام تعهدات دولت قبل می‌داند، تاکید کرد: تمامی تعهدات دولت گذشته محترم است و در این دولت، اجرای آنها را تعهد خودمان می‌دانیم، اما در آینده برنامه‌های جدیدی در این زمینه داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر رسیدگی به مطالبات مردم از جمله مردمی که در انتخابات رأی نداده‌اند تاکید کرد و گفت: نباید با مردم برخورد خشنی صورت بگیرد و نهاد ریاست جمهوری باید مأمن و پناهگاه مردم باشد.

محمد جعفر قائم پناه، معاون اجرایی دولت چهاردهم و سرپرست جدید نهاد ریاست جمهوری نیز در سخنان خود در این جلسه گفت: همه مردم، چه آنها که به پای صندوق‌های رأی آمدند و چه آنها که نیامدند، انتظار تغییر در اداره امور کشور را دارند و انتخاب دکتر پزشکیان به معنای نیاز به تحول و تغییر رویکردهای پیشین حکمرانی و خلق فرصت‌های جدید برای گذر از شرایط خطیر کنونی است.

وی افزود: دوره جدیدی که با تکیه بر امیدی نو و همبستگی شکل گرفته، دوره بازگشت به عدالت در همه ابعاد آن و حکمرانی بر اساس وفاق ملی و عشق به مردم است که می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت نام و خاطره شهدای دولت افزود: نهاد ریاست جمهوری باید نشان دهد که مثل رئیس جمهور صادق بوده و صدای بی صدایان در سراسر کشور و واسطه دولت وفاق ملی، نهادهای دولتی و شهروندان است و بنابراین کسب رضایت اکثریت مردم فارغ از هر نژاد، اندیشه و قومی در اولویت کار ماست و مردم را ارباب خود می‌دانیم.

معاون اجرایی دولت سیزدهم و سرپرست سابق نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: از اینکه در مقام سرباز به رئیس جمهور شهید خدمت کرده و در ۹ سال گذشته همراهشان بودم بسیار خرسندم. شهید رئیسی مدیری پرتلاش، مجاهدی خستگی ناپذیر و بااخلاص بود و با کار شبانه روزی، گره‌ها را باز می‌کرد.

وی با توضیح فعالیت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: معاونت اجرایی رئیس جمهور، رابط رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی و مردم است و معاونت اجرایی از لحاظ نظارتی و تنظیم گری مسئولیت خطیری دارد که در این دو سال و ده ماه، من و همکارانم در بخش‌های مختلف سعی کردیم به بهترین شکل، وظیفه خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، ۴۸ سفر استانی برنامه ریزی و اجرا شد، گفت: مدیریت میدانی و ارتباط بدون واسطه با مردم، کارشناسی دقیق و میدانی پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و از دستاوردهای بزرگ این سفرها بود که این سفرها در معاونت اجرایی ریاست جمهوری و با کمک هیأت دولت برنامه ریزی و اجرا و برای انجام آنها صدها جلسه اصلی و فرعی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در بخش رسیدگی به مشکلات مردم، شش میلیون ارتباط مردمی در دولت سیزدهم از طرق مختلف صورت گرفت، گفت: تمامی این درخواست‌ها با دقت پیگیری و بررسی شد و این از دستاوردهای قابل توجه این دولت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی نیروهای انسانی نهاد ریاست جمهوری و اقدامات برجسته صورت گرفته در صندوق کارآفرینی امید، بخش گزینش و مناطق آزاد و تجاری که با نظر معاون اجرایی رئیس جمهور اداره می‌شد پرداخت و از تمامی همکارانی که در این حوزه‌ها فعالیت کردند قدردانی و تشکر کرد.

پایان بخش این برنامه تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر و هدایا از محسن منصوری قدردانی شد.