تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3740988
شناسه : 3740988
تاریخ :
توسط گروه «سماوا» منتشر شد؛ عرضه نسخه صوتی پنج کتاب ویژه ایام اربعین اقتصاد ایران: نسخه صوتی پنج کتاب ویژه ایام اربعین توسط گروه فرهنگی هنری «سماوا» منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نسخه صوتی پنج کتاب ویژه ایام اربعین به تازگی توسط گروه فرهنگی هنری «سماوا» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

اولین کتاب با عنوان «شیرنشو» نوشته مجید قیصری با صدای امیرحسین مدرس به نسخه صوتی تبدیل شده است. این کتاب روایتی از تلاش‌های افراد معمولی است که برای نشان دادن عشقشان به امام حسین (ع) با زبان اشعار تعزیه منظورشان را منتقل می‌کنند. قهرمان، زبان و دغدغه‌های رمان «شیر نشو» نوجوانانه است اما به خوبی می‌تواند بزرگسالان را هم جذب کند.

«پس از بیست سال» دومین عنوان با صدای داوود حیدری است. این کتاب رمانی تاریخی _ مذهبی است که به نویسندگی سلمان کدیور در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است. کدیور در این کتاب به سراغ ریشه‌های انحراف در جریان‌های سیاسی صدر اسلام می‌رود و سعی دارد به سؤالی بزرگ و قدیمی پاسخ دهد: «چرا حتی آنان که می‌دانستند حسین‌بن علی (ع) برحق است، او را کشتند؟»

کتاب بعدی، «پنجره‌های تشنه» از نشر سوره‌مهر است که با صدای عبدالله روا تولید شده؛ این کتاب نوشته مهدی قزلی روایت سفرنامه و شرح خاطرات مهدی قزلی از همراهی با کاروان حمل ضریح ساخته شده برای حرم حضرت امام حسین (ع) از قم تا کربلا است، اتفاقی که شاید هر صد سال یک‌بار رخ دهد.

«جاذبه حسینی» با صدای مهدی طهماسبی در نشر انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب شامل گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره حضرت زینب (س) و اربعین حسینی است. فصل اول این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) و فلسفه اقدامات آن حضرت در دوران حیات و به‌خصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است. در دو فصل دیگر نیز به بررسی اهمیت و ابعاد «اربعین» و «شرح زیارت اربعین» در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است.

پنجمین کتاب «خس بی سروپا» است که با صدای مهدی طهماسبی صوتی شده است. «خس بی سر و پا» از نشر سوره‌مهر روایت‌های سفرحمید حسام در سال ۹۳ به کربلا است که به بیان شور و حال مردم برای شرکت در اربعین حسینی پرداخته و در آن تصاویری از پیاده‌روی شهید همدانی در اربعین حسینی منتشر شده است.