تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3740962
شناسه : 3740962
تاریخ :
تداوم بارش های موسمی تا پایان هفته جاری اقتصاد ایران: زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم بارش های موسمی تا پایان هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی ملاشاهی با تاکید بر این نکته که بررسی‌های نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی نشان از تداوم بارشهای موسمی تاپایان هفته در استان دارد، اظهار کرد: در روز گذشته از ۳۹ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته‌ایم که همده میران بارشها در نیلگان از توابع خاش ۴۵ میلی متر، از دهیرک ۲۲، ساربوک از توابع قصرقند ۳۰، بناب ۲۲، بنت ۱۴ میلی متر رسید.

وی بیان کرد: در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا پایان هفته با تشدید جریانات موسمی در بعدازظهرها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم هست به طوری که سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع جلوگبری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.